تهران- ایرنا- «مردی به نام دایک» که این روزها در عمارت ارغوان با بازی مختار سائقی پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر به کارگردانی جعفر شکرپور به روی صحنه است، ماجرای توامان قتل و عشق است.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، مردی به نام دایک از روز بیستم تیر در عمارت ارغوان به روی صحنه رفته و تا ۲۷ تیر ماه اجرا خواهد داشت.

جعفر شکرپور کارگردان مردی به نام دایک می‌گوید: دایک فردی کاملا درونگرا و آرام است و به خاطر قتل و جنایت مرتکب گناه شده اما احساسی راجع به این گناه ندارد. او به این باور رسیده کسی که او را به قتل رسانده مستحق کشته شدن بوده است. او در این باره چیزی نمی‌گوید، چون عاشق خواهر و مادرش است.

به گفته کارگردان، مردی به نام دایک، یک ملودرام است که در آن تمام نقش‌ها در تضاد با هم قرار دارند و شور و هیجانی را برای مخاطب به وجود می‌آورد.

شکرپور افزود: دایک به خاطر عشقی که به مادر و خواهرش دارد نمی خواهد چیزی درباره اتفاقی که افتاده و کسی که به قتل رسیده بگوید و طبق مطالعاتی که داشتم این مساله در افراد درونگرا صدق می‌کند.

کارگردان مردی به نام دایک گفت: این فرد یهودی است و از عملکردی که دارد دفاع می‌کند و پیام را این گونه می‌رساند که برای نجات خواهر و مادر جان‌فدایی می‌کند و هیچ گونه ترسی ندارد.

شکرپور افزود: این نمایش، نقش های پرتحرک و پرشوری دارد که مخاطب را به چالش می‌کشد و دایک شعاری هم می دهد که افراد ترسو هزار بار قبل از مرگ می‌میرند و شجاعت خود را دارد که این مساله را بیان می‌کند.

ورزشکاران بیشتر از هنرمندان از تئاتر حمایت می‌کنند

این کارگردان تئاتر همچنین گفت: تئاتری‌ها کمتر از ورزشکاران از هنر خود حمایت می‌کنند.

شکرپور اظهار داشت: قشر ورزشکار اعم از کشتی گیر و رزمی کار از تئاتر حمایت می‌کنند و ۴۰ درصد مخاطبان تئاتر خود هنرمندان هستند و این در مورد همه کارهای نمایشی صدق می‌کند.

نمایشنامه‌خوانی مردی به نام دایک از روز ۲۰ تیر در عمارت ارغوان سالن در ساعت ۱۹ به روی صحنه رفته است.

عوامل مردی به نام دایک عبارتند از برنامه ریز: جعفر شکرپور، طراح لباس: آرزومجیدی، مدیر اجرایی: آرزو مجیدی، مدیر روابط عمومی: محمد نیکبخت، روابط عمومی: حمید ناصر و وحید طلوعی، تبلیغات: مهدی قربانی، موسیقی: اشکان آریا، منشی صحنه: آرش نوری، اتاق فرمان: سعیده سرلک، عکاس: عسل زنجانی و رسانه و خبرگزاری: امیر خانزاده و زهرا بالاور.

این نمایش تا ۲۷ تیر ادامه دارد.

جعفر شکرپور که پیشتر مارماهی را کارگردانی کرده و سال ۹۹ آن را در سالن محراب با بازی رحمان تقی‌پور پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به روی صحنه برده بود، این بار هم با مختار سائقی پیشکسوتی دیگر در عرصه صحنه و تصویر نمایشنامه‌خوانی مردی به نام دایک را با تهیه‌کنندگی آرزو مجیدی اجرا می‌کند.

مردی به نام دایک نوشته هارث ورثی حال و روبرت میدل مث با ترجمه جمشید شامحمدی داستان مردی به نام دایک است که یک نفر را کشته و یک ساعت به اعدامش مانده است. از متن نمایشنامه این‌گونه بر می‌آید کسی را که او کشته آدم خوبی نبوده و حقش بوده که کشته شود. دایک نام اصلی خودش را مخفی می‌کند.

در مردی به نام دایک نقش‌خوانان شامل میرنادر مظلومی، حمید عبادی، موسی شیردل، مونا طالع و مختار سائقی است و آرزو مجیدی صحنه‌خوانی آن را بر عهده دارد.