شیراز-ایرنا-رییس سازمان آتش نشانی شیراز از وقوع آتش سوزی گسترده کارگاه پنبه زنی در بلوار ولایت این کلانشهر خبر داد و گفت: این عملیات با حضور ۶ ایستگاه آتش نشانی و ۳۵ نفر آتش نشان مهار شد.

به گزارش دریافتی ایرنا، هادی عیدی پور در این باره بیان کرد: طی تماس با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی بلافاصله تیم های عملیاتی ایستگاه های ۱۳، ۱۰، هفت، ۹، سه و ۱۸ به همراه خودروهای مهار آتش سوزی سنگین و نیمه سنگین به محل حادثه در بلوار ولایت اعزام شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی با سرعت عمل آتش نشانان قبل از سرایت به کارگاه و منازل مجاور مهار شده در تشریح جزئیات این حادثه گفت: این آتش سوزی در یک کارگاه به متراژ ۵۰۰ مترمربع با کاربری پنبه زنی و تشک دوزی از قسمت محوطه کارگاه دچار آتش سوزی شده و سپس به داخل سوله سرایت و با توجه به حجم وسیع از پارچه و الیاف به سرعت در حال گسترش بود که با حضور ۳۵ نیروی آتش نشان به همراه مدیران مناطق و فرماندهان ایستگاه ها آتش به طور کامل مهار شد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: پس از بررسی صحنه آتش سوزی و تشخیص سمی بودن گازهای ناشی از سوختن پنبه،خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام شد .

عیدی پور ادامه داد: آتش نشانان در مرحله نخست به تخلیه تمامی منازل مسکونی و کارگاه های اطراف پرداختند و کارگران را از داخل کارگاه بیرون آوردند و پس از آن همه تلاش خود را برای مهار آتش به کار گرفتند.

این مقام مسئول افزود: به دلیل حساسیت عملیات، آتش نشانان از چند جهت با چند رشته لوله آب دهی پر فشار عملیات مهار آتش را آغاز کردند و با آبگیری متوالی ، خنک کردن و لکه گیری بعد از مدتی تلاش بی وقفه توانستند آتش را مهار و خاموش کنند.

عیدی پور گفت: با توجه به حجم بالای شعله های آتش و گستردگی آن هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و با وجود خسارت مالی ،خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و علت حادثه در دست بررسی است .