بوشهر - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان بوشهر گفت: از آغاز سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۶ مورد آتش‌سوزی در ۱۶۴ هکتار از منابع طبیعی و مراتع استان رخ داده که همگی خاموش و مهار شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فیض‌الله رزمجو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت این شمار آتش سوزی در سه ماه اول سال‌جاری نسبت به سال ۱۳۹۹ با ۶۴ مورد آتش‌سوزی در سطح سه هزار و ۴۰۰ هکتار کاهش نشان می‌دهد

وی افزود: بارندگی‌های موجب سبز شدن و رشد بیشتر علف‌های گوناگون می‌شود که پس از خشک شدن می‌تواند خطر آتش‌سوزی‌ها را بیشتر کند در همین ارتباط با توجه به بارش مناسب سال گذشته پیش‌بینی آتش‌سوزی‌های پرشمار در عرصه‌های طبیعی دور از انتظار نیست.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان بوشهر تصریح کرد: به همین دلیل تمام امکانات برای کاهش و یا مهار آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی بسیج شده است.

وی اضافه کرد: در همین بازه زمانی در کنار نشست‌های ستاد بحران، نشست‌هایی با فعالان محیط‌زیست و طبیعت برگزار شده و به زودی رزمایش خاموشی آتش نیز در دشتستان انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، مهمترین دلیل کاهش آتش‌سوزی‌ها و خاموش کردن به‌هنگام آنان را، دادن آموزش‌های همگانی به مردم در نقاط حادثه‌خیز، کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان و برگزاری رزمایش‌های خاموشی آتش دانست.

رزمجو بیان کرد: بیشترین مناطق بحرانی آتش‌سوزی استان بوشهر در بخش‌های ارم و بوشکان شهرستان دشتستان و بخش‌هایی از شهرستان‌های تنگستان، دشتی و جم است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر از هم‌استانی‌ها خواست که هنگام دیدن آتش در مراتع و منابع طبیعی با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس گرفته و آن را گزارش کنند.