پاکدشت - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در اجرای برنامه‌های تربیتی، علاوه بر مربیان پرورشی و مدیران، همه معلمان نیز باید در حوزه فعالیت‌های پرورشی حضوری فعال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میکائیل باقری روز دوشنبه در آئین تجلیل از معلمان برتر شهرستان‌های استان تهران در حوزه های مختلف تربیتی و پرورشی که در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: امروز علاوه بر مربیان پرورشی و مدیران، معلمانی که در سایر رشته‌ها مشغول به تدریس هستند، به عنوان بازوان اصلی اجرای برنامه‌های تربیتی محسوب می‌شوند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مهم معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت سایر معلمان برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های تربیتی و نیز استفاده از محتوای کتب درسی برای تقویت فعالیت فرهنگی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تدوین و طراحی مسابقات مختلف در رشته‌های متعدد فرهنگی و قرانی تلاش دارند تا علاوه بر آن که فرهنگیان را با سیاست‌های تربیتی آشنا سازد، با ارتقا دانش و تجربه معلمان سایر رشته‌ها، زمینه ارتقاء مهارت دانش‌آموزان و جذب حداکثری آنان را فراهم کند.

باقری تأکید کرد: اگر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی فقط به توان و ظرفیت مربیان پرورشی و مدیران بسنده شود، نمی‌توان زمینه جذب حداکثری دانش‌آموزان به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: ورود همه معلمان با انگیزه حضور در مسابقات فرهنگی، زمینه جذب حداکثری دانش آموزان و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های پرورشی به ویژه حوزه قرآنی را فراهم می‌کند.

این مسئول با اشاره به این که شهرستان پاکدشت در حوزه فعالیت‌های فرهنگی از میانگین بالاتری نسبت به کشور برخوردار است، اظهار داشت: امسال سه هزار معلم شهرستان‌های استان تهران در مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: جوانان امروز نسبت به جوانان دیروز، به نگاه و توجه بیشتری نیاز دارند و باید گوش شنوایی برای آنان وجود داشته باشد، دبیران باید از آموخته‌های آموزشی، تجربی و مهارتی خود برای اقناع سازی جوانان و پاسخ گویی به سئوالات متعدد آنان استفاده کنند.

در این مراسم از ۱۲۹ نفر از دبیران برتر در حوزه های مختلف تربیتی، پروشی، قرآن و مسابقات فرهنگی هنری شهرستان‌های استان تهران تقدیر شد.