تهران-ایرنا- منابع خبری امروز (دوشنبه) از تعیین نخستین وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در کشور مغرب خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی سما، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی در راستای بالا بردن سطح توسعه روابط امنیتی میان این رژیم و کشور مغرب، «شارون ایتاح» را به عنوان اولین وابسته نظامی تل‌آویو در این کشور منصوب کرد.

برپایه این گزارش، وابسته نظامی رژیم صهیونیستی قرار است در رباط اقامت داشته باشد و وظیفه توسعه و تقویت تمامی روابط امنیتی با مغرب را هم بر عهده خواهد داشت.

قرار است که شارون ایتاح طی ماه‌های آینده به طور رسمی ماموریت خود را در مغرب آغاز کند.

روابط مغرب با رژیم صهیونیستی ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ و پس از یک توقف ۲۰ ساله از سر گرفته شد. علت قطع روابط در سال ۲۰۰۰، وقوع انتفاضه دوم فلسطین عنوان شده بود.

پیش تر مغرب با آمریکا و رژیم اسرائیل قراردادی سه جانبه امضا کرده بود که بر اساس آن، آمریکا صحرای غربی را به عنوان سرزمین مغرب به رسمیت شناخت و مغرب نیز موافقت خود را با از سرگیری روابط با رژیم اسرائیل اعلام کرد.

شماری از نمایندگان مجلس مغرب چندین بار تاکید کرده‌اند که از سرگیری روابط با رژیم اسرائیل به منزله چشم پوشی از مبارزات مردم فلسطین و حق آن‌ها برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس نخواهد بود.

ملت مغرب نیز تاکنون بارها با آمدن به خیابان و برگزاری تجمع و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با عادی سازی روابط مغرب و رژیم صهیونیستی ابراز و خواهان پایان آن شده‌اند.