شیراز-ایرنا- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، از وقوع یک فقره آتش‌سوزی گسترده در یک کارگاه چوب و محصولات "ام دی اف" واقع در روستای گچی شیراز خبر داد که با تلاش تیم های عملیاتی مهار شد.

"هادی عیدی‌پور" دوشنبه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران افزود: آتش سوزی یک کارگاه چوب، ام دی اف و نئوپان واقع در روستای گچی ساعت ۱۷ و ۳۳ دقیقه امروز ۲۶ تیرماه به سامانه ١٢٥ مرکز فرماندهی آتش نشانی اعلام و بلافاصله تیم‌های عملیاتی از پنج ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: چهار سوله حدود ۳۰۰ متری از این کارگاه طعمه آتش شده بود که با ارزیابی فرمانده عملیات، خودروهای اعزامی از پنج ایستگاه در محل حادثه مستقر شدند.

عیدی‌پور اضافه کرد: کانون اصلی آتش سوزی در این کارگاه مربوط به یک سوله انتهایی با متراژ حدود ۳۰۰ متر و حجم زیاد خاک اره برای تولید نئوپان بوده که آتش از این نقطه به سایر سوله ها نیز سرایت کرده بود.

وی اظهار کرد: تعداد ۲۰ نفر از آتش نشانان با خودروهای سنگین، نیمه سنگین، خودرو حمل سیستم تنفسی و تریلی آب رسان در این عملیات شرکت داشتند و نسبت به کنترل وضعیت و تخلیه دود از کارگاه چوب، ام دی اف و نئوپان اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، افزود: به دلیل حساسیت عملیات این کارگاه چوب، آتش نشانان از چند جهت و با چند رشته لوله آبپاش پرفشار عملیات را آغاز کرده و با آبگیری متوالی، خنک کردن و لکه گیری بعد از تلاش بی وقفه توانستند آتش را مهار و خاموش کنند.

عیدی‌پور گفت: با توجه به حجم بالای شعله‌های آتش و گستردگی آتش هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و با وجود خسارت مالی، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدوم نداشته و علت حادثه در دست بررسی است.