یزد- ایرنا- مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد گفت: سه هزار و ۵۰۰ نیروی فعال مردمی به عنوان ناظر در بخش خواهران و برادران سالانه با این دفتر در انجام وظایف همکاری مستمر دارند.

حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ناظران آموزش دیده طبق مقررات در برگزاری انتخابات با دفتر نظارت استان همکاری دارند.

وی ادامه داد: توسط دفتر نظارت سالانه بر حسب ضرورت به صورت فصلی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و بصیرتی برای انجام وظایف اقدام که نقش مهمی در تحقق اهداف دارد.

این مسئول با بیان اینکه دفتر نظارت استان فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد گفت: هم‌اکنون علاوه بر مرکز استان در تمام شهرستان‌ها دفاتر وظایف قانونی خود را دقیق انجام می‌دهند.

محمدی بیان کرد: بهره‌گیری از نیروهای فعال و جوان به عنوان ناظر جزو برنامه‌های مهم است که توسط دفتر این شورا در استان و شهرستان‌ها پیگیری شده بانک اطلاعات افراد مختلف که تاکنون در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کردند ایجاد شده است.

وی گفت: تمامی فعالیت شورای نگهبان در چارچوب وظایف قانونی تغریف شده و اجرای مقررات در برگزاری انتخابات و تحقق اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

این مسئول تصریح کرد: عموم مردم استان در صورت نیاز می‌توانند به دفاتر هیات نظارت در یزد و شهرستان‌ها مراجعه و یا با تلفن‌های ۳۸۲۴۰۹۰۰ و ۳۸۲۴۰۰۰۵ تماس بگیرند.

محمدی بیان کرد: انتخابات در کشور همواره دارای اهمیت است و باید همه با همکاری مردم برای برگزاری باشکوه آن وظایف قانونی خود را دقیق و جدی انجام دهند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.