اردبیل- ایرنا- رئیس دفتر نظارت بر انتخابات خلخال گفت: همکاری و هم‌افزایی اعضای هیات‌های نظارت و اجرایی موجب حضور حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری یک انتخابات سالم و بی‌شائبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام یوسف ابراهیمی در جمع فرمانداران، بخشداران و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که اسفندماه امسال برگزار می‌شود، افزود: حفظ سلامت انتخابات و تلاش برای حضور حداکثری و پرشور مردم در صندوق‌های رای از وظایف مهم اعضای دفتر نظارت این شهرستان است.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات خلخال با تاکید بر حفظ بی‌طرفی و امانت‌داری از سوی اعضای هیات‌های اجرایی و نظارتی گفت: با توجه به حساسیت بالای انتخابات پیش رو و تلاش دشمن برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در صحنه انتخابات، باید عوامل برگزاری انتخابات با نهایت دقت انتخاب شوند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: به هیچ عنوان نباید به افراد مساله‌دار و یا افرادی که علیه نامزدی تبلیغ و فعالیت می‌کنند اجازه حضور در هیات‌های اجرایی بازرسی و نظارتی داده شود.

وی اظهار کرد: لازم است فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های خلخال و کوثر چند ماه قبل از موعد برگزاری انتخابات شعب اخذ رای، حوزه انتخابیه و محل استقرار صندوق‌های اخذ رای را از نزدیک بررسی و نسبت به رفع معایب و تجهیز محل صندوق‌های اخذ رای اقدام کنند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات خلخال اضافه کرد: زمان پیش ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در روز ۱۶ مرداد ماه امسال آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: افرادی می‌توانند در مرحله دوم و رسمی ثبت نام که پاییز امسال صورت خواهد گرفت، نام خود را در لیست نامزدها ثبت کنند که در مرحله پیش ثبت‌نام موفق به نام‌نویسی در حوزه انتخابی خود شده‌اند.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم این شهرستان در صحنه‌های مختلف همواره پشتیبان نظام بوده‌اند، گفت: برای برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با نشاط حداکثر توان خود را به کار خواهیم گرفت.

سیدجواد یحیی‌زاده گفت: همه مسائل و مشکلات انتخابات گذشته که در این جلسه از سوی اعضا مطرح شد بررسی و نسبت به رفع معایب و تامین خواسته اعضا اقدام خواهد شد.

فرماندار خلخال با اشاره به صعب‌العبور بودن برخی روستاهای خلخال و همچنین برگزاری انتخابات در فصل زمستان اضافه کرد: برای تامین خودروهای کمک‌دار و دستیابی به خواسته مسئولان دفتر نظارت بر انتخابات خلخال اقدام به موقع و قبل از برگزاری انتخابات صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان کوثر نیز در این جلسه گفت: از مجموع ۲۲ هزار و ۱۲۷ نفر جمعیت این شهرستان ۱۵ هزار و ۱۴۹ نفر با سن بالای ۱۸ سال واجد شرایط برای شرکت در انتخابات اسفندماه امسال هستند.

حسینی اظهار کرد: فرمانداری کوثر نیز همانند شهرستان خلخال نسبت به رفع معایب شعب اخذ رای و محل استقرار صندوق‌های اخذ رای این شهرستان در شهر و روستاهای تابعه شهرستان اقدام به موقع انجام خواهد داد.