تهران- ایرنا- در لیست فصل نقل‌وانتقالات تابستانی بارسا نام چند ستاره دیده می‌شود، از بازیکنان سابق گرفته تا ستاره‌های جوان!

به گزارش ایرنا، ژاوی هرناندز پس از قهرمانی بارسا در فصل گذشته لالیگا در فصل نقل و انتقالات به دنبال ترمیم تیمش برای دفاع از عنوان قهرمانی و البته دورخیز برای درخشش در لیگ قهرمانان فصل آینده است.

ایلکای گوندوگان و اینیگو مارتینز دو بازیکن جدیدی هستند که بارسا تا به امروز در فصل نقل و انتقالات جذب کرده است و با وجود مشکلات مالی وخیم آبی‌واناری‌ها، آنها به دنبال جذب بازیکنان بیشتری برای تقویت تیم‌شان هستند.

البته گوندوگان و مارتینز به ترتیب از منچسترسیتی و اتلتیک بیلبائو با توجه به اینکه بازیکن آزاد بودند بدون پول رضایتنامه به بارسا آمدند تا همچنان این تیم برای قرارداد با بازیکنان بیشتری امکان مالی داشته باشد.

با این حال در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی، نام ۵ بازیکن بیشتر از بقیه به عنوان گزینه‌های جدی ژاوی برای فصل آینده به چشم می‌خورد.

برناردو سیلوا

برناردو سیلوا، هافبک هجومی پرتغالی منچسترسیتی یکی از گزینه‌های بارسا است. سیلوا تا سال ۲۰۲۵ با سیتی قراردارد اما هنوز او این شانس را دارد تا به هم‌تیمی سابقش یعنی گوندوگان در بارسا بپیوندد.

پپ گواردیولا مایل است از علاقه بارسا به برناردو به عنوان یک ابزار چانه‌زنی برای آوردن فرنکی دی یونگ به اتحاد استفاده کند .

مارک ژورادو

بارسا همچنین به دنبال بازگرداندن مارک ژورادو ستاره سابق آکادمی لاماسیا از منچستریونایتد است. این مدافع راست جوان در سال ۲۰۲۰ لاماسیا را به مقصد اولدترافورد ترک کرد.

ژورادو در صورت بازگشت به بارسا، به تیم ب یعنی بارسا اتلتیک خواهد رفت تا از آنجا برای حضور در تیم اصلی آماده شود.

ژائو کانسلو

مدافع پرتغالی سیتی دیگر گزینه بارسا در فصل تابستانی نقل‌وانتقالات است. پپ گواردیولا به صراحت گفته است این بازیکن را نمی‌خواهد و او نیم فصل دوم سال گذشته به صورت قرضی در بایرن مونیخ بازی کرد.

بارسا برای جذب این مدافع گران‌قیمت به صورت قرضی برنامه‌ریزی کرده است تا مانند بایرن این بازیکن را جذب کند.

نیمار

بازگشت نیمار به بارسا یکی دیگر از پروژ‎ه‌های بارسا در تابستان است، به خصوص که پس از ناکامی در برگرداندن مسی به نیوکمپ، حالا خبر می‌‍رسد که بارسا روی بازگشت فوق‌ستاره برزیلی‌اش برنامه‌ریزی می‌کند.هر چند این انتقال دور از انتظار و بعید است.

نیمار پس از انتقال ۲۲۲ میلیون یورویی از بارسا به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۷، گران ترین انتقال تاریخ نام گرفت، اوضاع اما در پاریس برای نیمار به خوبی پیش نرفت و با پررنگ شدن اختلافش با کیلیان امباپه، شرایط خوبی در پی‌اس‌جی ندارد.

ویتور روکه

یک مهاجم برزیلی دیگر هم در لیست بارسا دیده می‌شود، ویتور روکه که گفته می‌شود ژانویه سال آینده از از اتلتیکو پارانسنسه با قراردادی ۴۰ میلیون یورویی به خط آتش شاگردان ژوای اضافه می‌شود.