خمین – ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی خمین گفت: ۸۰ مبلغ و ۱۰ مبلغه برای تبیین فلسفه قیام عاشورا به مناطق مختلف خمین اعزام شدند.

حجت‌الاسلام «علی کاظمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۶۵ نفر از این مبلغان دینی بومی شهرستان خمین و مابقی از مبلغان غیربومی هستند.

وی بیان کرد: این مبلغان دینی در اماکن مذهبی شهرها و روستاهای خمین حاضر شده و در هیات‌ها و مجالس عزاداری به معرفی و تبیین آموزه‌های عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) پرداخته و در این خصوص سخنرانی می‌کنند.

رییس تبلیغات اسلامی خمین ادامه داد: تبیین معانی و مصداق‌های وسیع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، توجه به تربیت دینی خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان، پاسخ به شبهات جوانان و تاکید بر فرزندآوری از برنامه‌های این مبلغان دینی در دهه اول ماه محرم است.

حجت الاسلام کاظمی، با اشاره به ثبت ۲۱۹ هیات مذهبی در سامانه بیرق، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و برقی به هیات‌های مذهبی برای صرفه جویی و پرهیز از اسراف تاکید شده است.

وی افزود: در این ایام، کالاهای اساسی برنج، گوشت قرمز و شکر بین هیات‌های مذهبی که دارای مراسم نذری در ماه محرم هستند، توزیع می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی خمین، با اشاره به شناسایی ۲۲۰ مداح در این شهرستان، اظهار کرد: قبل از ماه محرم نشست ویژه‌ای برای مداحان خمین با حضور امام جمعه شهرستان برگزار شد و در این نشست بر پرهیز مداحان از خواندن اشعار سخیف، تقویت شعور حسینی عزاداران و استفاده از سخنرانی روحانی در هیات‌های مذهبی تاکید شد.

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های دسته‌جات عزاداری در سطح شهر از ساعت ۱۸ تا ۲۲ و برنامه‌های هیات‌های مذهبی تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه است.

وی افزود: تاکنون ۲۸ ایستگاه صلواتی از اداره تبلیغات اسلامی خمین به منظور فعالیت در دهه اول محرم مجوز دریافت کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خمین، با اشاره به همزمانی روز عاشورا و جمعه گفت: آیین نخل گردانی در روز عاشورا ۳۰ دقیقه زودتر نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود و به هیات‌های عزاداری برای تشویق و ترغیب عزاداران حسینی به حضور در نماز جمعه تاکید شده است.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی واقع است.