به گزارش ایرنا از راهآهن جمهوری اسلامی ایران، «سید میعاد صالحی» در نشست شورای مدیران راهآهن با بیان اینکه فرآیندهای سنتی اداره راهآهن یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت آن بوده است، گفت: سالها راهآهن به شکل سنتی اداره شده است و تلاش کافی و لازم برای نفوذ فناوری در لایههای مختلف مدیریتی و عملیاتی آن انجام نگرفته و ساختار آن سنتی باقی مانده است.
مدیرعامل راهآهن اصلاح آئیننامه کیلومتراژ را نمونهای موفق از تلاشهای صورت گرفته برای شروع اصلاحات ساختاری در فرآیندهای راهآهن ارزیابی کرد و اظهار داشت: پس از گذشت یک دهه از بلاتکلیف ماندن اصلاح آئیننامه کیلومتراژ، با برگزاری بیش از ۲۰ جلسه هیات مدیره و تشکیل ۲۰ جلسه کارگروه تخصصی، این آئیننامه با دریافت نظرات ذینفعان اصلاح شد.
صالحی با تاکید بر ضرورت اصلاح گام به گام ساختاری و فرآیندی در راهآهن، تصریح کرد: در مسیر انجام این اصلاحات تعهد به ارزشهای انقلاب اسلامی برای ما مهم است و حاشیه سازی جریاناتی که منافع فسادآمیزشان در راهآهن قطع شده است اهمیتی ندارد و با عملکرد خود پای آن ایستادهایم و آن را پیگیری خواهیم کرد.
مدیر عامل راهآهن در این نشست، با اشاره به ماموریتهای ستاد تحول از مدیران ستاد و مناطق خواست تا پیشنهادات موثر و سازنده خود را در جهت بهبود رویههای عملیاتی راهآهن به ستاد تحول ارائه دهند تا در آنجا بررسی شود.
به گزارش ایرنا نخستین جلسه شورای مدیران ستاد و مناطق راهآهن نیز روز پنجم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ و در آغازین ساعات شروع به کار رسمی اداری کشور برگزار شده بود و در آن جلسه سیاستهای راهبردی راهآهن در سال جدید از سوی مدیرعامل به مدیران ابلاغ گردید.