زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۲۸ هزار مکان ورزشی در کشور وجود دارد که در اختیار ورزش و جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی احدی روز چهارشنبه در افتتاحیه دوره تکمیلی تربیت مربیان فرهنگی استان‌های منطقه چهار کشور با بیان اینکه مربیان باید به وظیفه خود عمل کنند، افزود: یکی از سخت ترین کارها، کارهای فرهنگی است.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی، مهم و تاثیر گذار بر ورزشکاران مربیان هستند، اضافه کرد: لذا دوره تربیت مربی فرهنگی ورزشی تدارک شده شد که در ۳۰ استان کشور برگزار شد.

این مسوول ادامه داد: به‌طور میانگین در هر استان ۲۰۰ مربی معرفی و در مجموع ۶۰۰۰ نفر در دوره های فرهنگی شرکت کردند که از این تعداد مصاحبه گرفته شد و در نهایت ۱۰۰۰نفر انتخاب شدند که دوره های منطقه ای را در پنج گروه و پنج نقطه کشور برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه دوره منطقه ای استان های قم، آذربایجان غربی، فارس برگزار شد، گفت: در زمان حاضر دوره منطقه ای استان زنجان در حال برگزاری است.

حجت الاسللام احدی افزود: این دوره همانند سه منطقه برگزار شده از تک تک افراد مصاحبه گرفته خوهد شد و افرادی که توانایی و قدرت کافی دارند برای دوره ملی در مشهد دعوت خواهد شد که در مدت یک هفته دوره آموزشی سپری کرده و پس از آن برای همه افراد کارت مربیگری صادر می شود که مزایای و امکاناتی دارد.

وی اظهار داشت: افراد دارای کارت مربیگری یکسری خدمات از سوی وزارت ورزش و جوانان را دریافت خواهند کرد و طبق دستورالعمل ها هر فردی بخواهد از سوی این وزارتخانه مجوز بگیرد حداقل باید چهار ساعت آمورش فرهنگی را سپری کرده باشند.

این مسوول یا تاکید بر اینکه دوره های آموزشی فرهنگی از حساسیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در همه نامه نگاری ها به ادارات کل ورزش وجوانان به این موضوع تاکید ویژه ای شده است.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در زمان حاضر ۵۷ فدراسیون ورزشی در کشور وجود دارد که در مجموع ۱۶ هزار هیات ورزشی را در بر می گیرد که این تعداد به یک کارشناس و مسوول کمیته فرهنگی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر کمیته فرهنگی در فدراسیون ها جایگاه ویژه ی پیدا کرده و طبق دستور العمل وزیر ورزش و جوانان، تنها عضو هیات رئیسه فدراسیون مسوول کمیته فرهنگی است.

این مسوول یادآور شد: به‌طور مستمر اردوهای تیم ملی در حال برگزاری است و یا به خارج از کشور اعزام می شوند، طبق دستور العمل ها همراه تیم ها باید یک کارشناس فرهنگی باید حضور داشته باشند.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: در مکان های ورزشی در مجتمع های فرهنگی فعالیت های فرهنگی، ایجابی و سلبی انجام خواهد گرفت.