کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با بیان اینکه نیروهای فراجا با وظیفه شناسی کامل در راه اجرایی کردن ماموریت ها خدمت می کنند گفت: پلیس باید ماموریت های خود را با شجاعت، عقلانیت و تکلیف محوری اجرایی کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه در آیین معارفه فرمانده انتظامی استان کرمان با حضور سردار رادان فرمانده فراجا تاکید کرد: زمان شناسی از ویژگی های مهم کار انتظامی است.

به گفته وی،شناخت ماموریت و میدان عمل نیز اصول بسیار مهمی برای خدمت به مردم در نیروی انتظامی است.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: فرماندهان انتظامی برای اجرای ماموریت ها باید دارای لیاقت خاصی داشته باشند و فرماندهان انتظامی استان کرمان از نظر وقت شناسی، مسئولیت شناسی ، حضور میدانی در صحنه های مختلف، اخلاق محوری و اجرای صحیح مأموریت ها در جایگاه بالایی باشند که توانسته اند ماموریت های خود را به خوبی به سرانجام برسانند.
وی تاکید کرد: کرمان، استانِ مردی است که در اجرای ماموریت های خود دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است(سردار شهید سلیمانی) و باید با تاسی از مکتب ایشان در مسیر توسعه امنیت و آرامش جامعه برداشت.

امنیت زیرساخت توسعه جوامع است

استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه امنیت، حیاتی ترین نیاز بشر و زیرساخت توسعه همه جانبه به شمار می رود، تاکید کرد: امنیت زیرساخت تمامی فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مراودات سیاسی با سایر کشورها است.
محمدمهدی فداکار افزود: فراجا در حقیقت یک سازمان اجتماعی است که بخشی از فعالیت های آن انتظامی و با همه گروه های جامعه در ارتباط است.
وی بیان کرد: امنیت آنقدر مهم است که یکی از مصادیق مهم افساد فی الارض تهدید امنیتی مردم به شمار می رود و حضور میدانی پلیس تهدیدهای امنیتی را خنثی کرده است‌.
استاندار کرمان از تلاش های صادقانه و حضور پررنگ سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی پیشین استان کرمان در میدان تقدیر کرد.

امروز مرزی بین‌ پلیس و جامعه وجود ندارد

فرمانده سابق انتظامی استان کرمان نیز گفت: امروز مرزی بین‌ پلیس و جامعه وجود ندارد و سازمان پلیس این اقدام ارزشمند را توسعه داده و مرزهای بین پلیس و جامعه برداشته شده است.
سردار عبدالرضا ناظری افزود: امروز مردم پلیس را از خودشان می دانند و پلیس از میان مردم برای خدمت به آنها تلاش می کند.
وی ضمن اشاره به تلاش پلیس برای رسیدن به اهداف گام چهارم انقلاب، اظهارداشت: فراجا با بهره گیری از علم و فناوری، خدمات با کیفیتی را به مردم عزیز ارائه می کند.
سردار ناظری ضمن بیان اینکه رویکرد پلیس، ایده پردازی، ارتقای اخلاق و مسئولیت پذیری اجتماعی است، تاکید کرد: پلیس در استان کرمان اسناد امنیتی راهبردی از جمله در حوزه کویر، ساماندهی، ورود و اسکان اتباع بیگانه، سوخت، جرایم سازمان یافته، تنش آبی و سایر موضوعات تدوین و اجرایی کرده است.
وی یادآور شد: به عنوان نمونه برمبنای سند کلان امنیتی در حوزه کویر به نحوی برنامه ریزی شده که کویر به عنوان یک ظرفیت تعریف شود.
وی ضمن بیان اینکه توجه به حقوق شهروندی و کرامت مردم شاخص و محور فعالیت هایم بوده است، تاکید کرد: در اجرای برنامه ها همواره کمیتی مد نظر بوده است که وزن کیفیت آن بالاتر باشد.
وی همچنین گفت: تبیین بیش از چهار دهه خدمت به مردم برای تامین نظم و امنیت مردم در کشور دراین مجال نمی گنجد.
فرمانده انتظامی سابق استان کرمان به تبیین بخشی از خدمات‌ چهارساله خود پرداخت و بیان کرد: پیرامون ما نعمات و ظرفیت های فراوانی است که برای استفاده از آنها در مسیر امنیت پایدار باید با استفاده از دانش، علم و فناوری و منابع انسانی شجاع و کارآمد اقدام کرد.