سمنان- ایرنا- مدیرکل پست استان سمنان گفت: شهرستان سرخه با ۶۳ درصد نصب «پلاک پستی هوشمند شهری» با همراهی شهرداری در بین دیگر شهرستان‌های استان سمنان پیشتاز و رکورد دار است.

حمیدرضا آقاجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وظیفه نصب پلاک شهری بر عهده شهرداری‌ها است، افزود: این طرح تلفیقی از پلاک شهری و کدپستی است که با همکاری و هماهنگی چندسویه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: ۹ و چهار دهم درصد از خانه‌های شهری در سمنان، ۱۰ و سه دهم درصد خانه ها در شاهرود، ۱۲ درصد خانه ها در مهدیشهر و ۱۴ و هشت دهم درصد خانه ها در شهرستان میامی دارای پلاک پستی هوشمند (پلاک تلفیقی شهری) هستند.

مدیرکل پست استان سمنان تصریح کرد: ۲۰۵ هزار و ۹۱۰ مکان شهری در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۷۹۶ مکان برابر با ۴۹ و چهار دهم درصد، فاقد پلاک آبی شهرداری است.

وی یادآور شد: ۱۰۶ هزار و ۳۰۶ مکان روستایی در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۵۹ هزار و ۹۸۶ مکان فاقد پلاک آبی شورای اسلامی یا دهیاری روستا است.

وی با بیان اینکه شرکت پست متولی نشانی استاندارد در کشور است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح نصب پلاک هوشمند با طرح جدید با همراهی شهرداری‌ها در سمنان، شاهرود، سرخه، مهدیشهر و رضوان از توابع میامی، در حال انجام است.

مدیر کل پست استان سمنان اضافه کرد: توافق با شهرداری دیگر شهرهای استان برای اجرای طرح نصب پلاک هوشمند در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: اداره پست می‌تواند با اجرای طرح نصب پلاک هوشمند، نشانی مکان‌محور و استعلام‌های بین‌دستگاهی را مدیریت کند و موازی‌کاری در دستگاه های اجرایی را کاهش دهد.

آقاجانی تصریح کرد: نصب پلاک یکی از ضرورت‌ها و درخواست‌های مردمی در استان سمنان است که تاکنون مغفول مانده است و با اجرای نصب پلاک هوشمند به مطالبه بحق مردم پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل پست استان سمنان اظهار داشت: همان طور که هر شخص یک کد ملی دارد، باید هر مکان نیز دارای «کدپستی هوشمند» باشد که از این طریق تمام اطلاعات مکان در آن قرار می‌گیرد.

۲۴۱ واحد پستی در استان سمنان فعالیت دارند که ۱۰۱ واحد در شهرهای استان و ۱۴۰ واحد نیز در مناطق روستایی استان مشغول به خدمت هستند.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل

موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.