یزد- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد گفت: تاکنون ۱۳۰ تشکل مردمی برای تحقق امر به معروف راه‌اندازی که سالیانه طبق مقررات در استان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام ابوذر صانعی روز پنجشنبه به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر ( دهه اول ماه محرم ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تشکل‌ها با عضویت بیش از ۷۰۰ نفر از برادران و خواهران مومن و انقلابی برای اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارند.

وی با تسلیت ماه محرم حسینی و قدردانی از فعالان تحقق این واجب الهی ادامه داد: علاوه بر تشکیل تشکل مردمی امر به معروف در محلات، تاکنون به همین تعداد شورای فرهنگی با همکاری نهادها و دستگاه‌‍‌ها تشکیل که رسالت خطیر خود را در این حوزه مهم انجام می‌دهند.

این مسئول بیان کرد: در یکسال اخیر ۵۲ دوره آموزشی و دانش افزایی برای آمران و ناهیان از منکر با حضور بیش از ۲ هزار نفر از اقشار مختلف مردم در تمامی مناطق و شهرستان‌های استان تشکیل و این روند به دلیل اهمیت موضوع ادامه دارد.

صانعی بیان کرد: در این دوره‌های آموزشی توسط اساتید مجرب و کارشناسان حوزه و دانشگاه مباحث مختلفی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در ارتباط با مسائل حقوقی، روان شناسی و فقهی مطرح که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد به مهمترین برنامه‌های بزرگداشت این دهه در سطح استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی، نشست‌های فرهنگی و بصیرتی، برگزاری برنامه و بیان اهمیت امر به معروف در مکان‌های نمازجمعه و همچنین بیان عملکرد و اطلاع رسانی است.

صانعی مهمترین دغدغه در این حوزه را ضرورت همکاری مردم، مسئولان و رسانه‌ها برای ترویج و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در استان ذکر کرد که هرچند در این خصوص تاکنون اقداماتی شده ولی به همیاری بیشتر نیاز است .

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در اکثر مناطق و شهرستان‌های آن فعالیت دارد.