بوشهر - ایرنا - معاون توسعه و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: همزمان با تغییر مدیریتی این اداره کل در دولت سیزدهم با شناسایی و رفع برخی چالش‌ها، ، رتبه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ارزیابی کشوری از ۲۷ به سه ارتقا یافت.

به گزارش ایرنا، سید طالب لواسانی روز پنجشنبه در نشست کارکان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این اداره کل ۴۳۳ نفر در قالب استخدام‌های رسمی، پیمانی، قراردادی، طرح معین و شرکتی فعالیت دارند که این میزان نیرو با وسعت استان همخوانی ندارد و بسیاری از همکاران عهده دار دو یا سه وظیفه هستند.

وی افزود: از این تعداد ۲۲۰ نیرو راهدار هستند که بیشتر در قالب نیروهای شرکتی و طرح معین با کمترین دریافتی به صورت شبانه روز و شرایط جوی نامناسب، وظیفه نگهداری و ارتقای راه‌های استان را برعهده دارند.

معاون توسعه و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: ضمن اینکه به دلیل بازنشستگی یا انتقال راهداران به بخش‌های ادارای، از این نظر هم با کمبود جدی مواجه هستیم.

لواسانی با اشاره به فعالیت راهداری استان در نوروز گذشته در قالب ۱۶ ایستگاه جاده ای تاکید کرد: به دلیل کمبود راهدار، همکاران ما قریب یک ماه بدون مرخصی فعالیت مستمر در جاده ها داشتند، درحالی که نیروهای سایر دستگاه‌های عملیاتی و امدادی به صورت چرخشی در این ایام از مرخصی برخوردار بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با بیان اینکه منزلت، کرامت و معیشت همکاران سه راهبرد این معاونت می باشد افزود: برهمین اساس سال گذشته از معدود ادارات راهداری استان ها بودیم که منظم‌ترین پرداختی را با محاسبه ضریب افزایش ۵۷ درصدی حقوق داشتیم، هرچند پایه حقوقی همکاران پایین است و انتظار می‌رود در مجلس برای آن چاره اندیشی شود.

لواسانی به ایجاد کمیته هایی برای افزایش بهره وری در این اداره کل اشاره کرد و گفت: با شناسایی و رفع برخی چالش‌ها، همزمان با تغییر مدیریتی این اداره کل در دولت سیزدهم، رتبه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ارزیابی کشوری از ۲۷ به سه ارتقا یافت.

وی یکی از مهمترین درخواست‌های همکاران را قرارگیری راهداری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور دانست و اظهار کرد: راهداران در هر اتفاق جاده‌ای جزو پیشگامان حضور در صحنه‌ها هستند و برای نگهداری و ارتقای کیفیت جاده، در گرمای ۵۰ درجه مشغول فعالیت هستند که در صورت موافقت دولت و مصوبه مجلس جزو مشاغل سخت قرار بگیرند، وضعیت پرداختی و معیشتی آنها نیز ارتقا می‌یابد.

لواسانی همچنین خواستار کمک برای برخورداری حداکثری همکاران از زمین تحت مالکیت این اداره کل شد که به تازگی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر ادامه داد: با توجه به حساسیت و سختی کار راهداران ارتقای معیشت فعالان این بخش از مطالبه‌های به حق راهداران است.