کرمان - ایرنا - مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زرند از تکمیل پرونده سه اثر تاریخی این شهرستان برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محمد اسلامی اظهار داشت: عملیات مستندسازی حمام بابهوتک دشتخاک، قلعه روستای حصن و مسجد تاریخی روستای شاه آباد سبلوئیه شهرستان زرند انجام شده و پرونده‌های آنها به زودی به تهران ارسال می‌شود.

وی افزود: شهرستان زرند دارای ۳۰ اثر ملموس و ناملموس بوده که مهمترین آنها روستای گیسک، قلعه دیو، چهار برج یزدان‌آباد، بازار و مسجد قلعه زرند است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند بیان کرد: با توجه به اینکه زرند، شهر جشنواره‌ها شناخته شده بنابراین توانسته‌ایم با برگزاری این جشنواره‌ها آثار تاریخی به ویژه آثار ثبت ملی این شهرستان را به بهترین شکل معرفی کنیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولان مرتبط به خصوص فرماندار شهرستان زرند در رابطه با برگزاری جشنواره‌ها همکاری خوبی با اداره میراث‌فرهنگی دارد.

قدمت زرند به حدود یک هزار سال قبل می رسد و برج زرندوییه، حسینیه قلعه، بازار وکیل و سهرابی، بازار وکیل و سهرابی، ییلاقات دهستان حتکن، دهستان جرجافک از مهمترین جاذبه های تاریخی و گردشگری این منطقه محسوب می شود.

زرند در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.