کرمان - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان استان کرمان از فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد، با توجه به شرایط خاص گلزار شهدای کرمان برای این مکان رده حفاظتی تعریف شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در آیین معارفه فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن تشکر از زحمات فرمانده سابق انتظامی استان کرمان افزود: در حوزه امنیت سال گذشته چالش هایی داشتیم که جا دارد از فرماندهان انتظامی این استان تشکر شود.

وی از استاندار ولایی و بسیجی کرمان تشکر کرد و اظهار داشت: در چالش های سال گذشته به دلیل هماهنگی که در شورای تامین این استان وجود دارد کمترین آسیب ها و کمترین مسائل، مربوط به استان کرمان بود.

مرکز رصد و پایش کویر راه اندازی شود

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم استان کرمان موضوع کویر است تصریح کرد: مرکز رصد و پایش کویر راه اندازی شود.

پورابراهیمی ادامه داد: مشکلاتی در بخش کویر وجود دارد و انتظار ما این است مرکز رصد و پایش کویر به هر نحو ممکن راه اندازی شود و اگر در این راستا اعتبارات و بودجه ویژه ای نیز مورد نیاز است، اعلام کنید تا تامین شود.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم برای کاهش مسائل مرتبط با موارد امنیتی در استان کرمان، موضوع کویر است که ان شاالله با تلاش شما این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دوم کرمان بحث حضور اتباع بیگانه در این استان است که در مجلس کار سازمان ملی مهاجرت تمام شده و به صحن علنی آمده که ظرفیت مهمی برای ساماندهی اتباع است.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم استان کرمان در حوزه مسائل امنیتی و اجتماعی، مسائل مربوط به اتباع بیگانه است.

پورابراهیمی اظهار داشت: طبق آمار بیش از ۳۲۰ هزار نفر اتباع در استان کرمان حضور دارند که این امر نگرانی جدی ایجاد کرده و ساماندهی این افراد اساس کار ما است.

وی گفت: موضوع بعدی تشکیل شورای راهبردی در استان کرمان است که این شورا با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، دستگاه قضا، نمایندگان استان و دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و تشکیلاتی تشکیل شده است.

وی به برگزاری شورای راهبردی استان کرمان در صبح امروز اشاره و تصریح کرد: امروز در این نشست تصمیمات مهمی در بحث سوخت اتخاذ شده که چالشی اساسی استان است.