قم - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جعفرآباد گفت: کمبود آب شهر جعفریه با بهسازی چاه واقع در محله بندرعباس این شهر و همچنین با بازسازی چشمه روستای کهندان و اجرای یک طرح جدید در بخش انتقال آب مشکل کمبود این مایع حیاتی برطرف شد.

محمدمهدی علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اقدام های انجام شده در شهرستان جعفرآباد طی سه ماه نخست سال جاری گفت: در این مدت بیش از پنج هزار و ۵۰۰ متر شبکه آب توسعه یافته و بیش از یک هزار و ۴۰۰ متر نیز اصلاح شده است.

وی با اشاره به انجام عملیات بهسازی چاه موجود در منطقه معروف به بندرعباس شهر جعفریه افزود: این چاه که بخشی از آب شهر جعفریه را تأمین می‌کرد به علت مشکلاتی از مدار خارج شده بود و همین امر سبب شده بود که در زمان اوج مصرف در این شهر با مشکل کمبود آب مواجه شویم.

وی ادامه داد: سال گذشته با انجام تشریفات اداری انتخاب پیمانکار و با تخصیص مبلغی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، عملیات بازسازی و بهسازی این چاه در دستور کار قرار گرفت که با اتمام پروژه در ماه جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مشکل تامین آب شهر جعفریه در مواقع پیک مصرف نیز برطرف شد.

علیزاده در رابطه با حل مشکل آب روستای کهندان نیز گفت: جاری شدن سیل در مردادماه سال گذشته سبب تخریب چشمه و حوضچه جمع آوری آب شده بود، لذا با بازسازی حوضچه و ایمن‌سازی بخشی از خط انتقال آب و تغییر در بخش دیگر از خط انتقال، این پروژه ظرف مدت ۶ ماه و با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شد و چشمه به صورت کامل وارد مدار تامین آب این روستا قرار گرفت.

شهرستان جعفرآباد با وسعت یک هزار ۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر یکی از شهرستان‌های استان قم است که مرکز این شهرستان، شهر جعفریه است و قاهان و مرکزی از بخش های این شهرستان می باشد.