اهواز - ایرنا - رییس هیات وزنه برداری خوزستان گفت: کسب سه مقام قهرمانی توسط بانوان استان در تاریخ وزنه برداری استان و کشور بی‌سابقه بوده و این موضوع نشان از اقتدار وزنه برداری خوزستان است.

سیدعلیرضا قریشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع این پیکارها، وزنه برداران استان در سه رده سنی ۲۰ مدال طلا، ۹ نقره و یک برنز کسب و با شایستگی تمام سکوی قهرمانی را از آن خود کردند.

رییس هیات وزنه برداری خوزستان گفت: در دسته ۴۵ کیلوگرم رده سنی نوجوانان آنا مرادی موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک نقره شد همچنین در دسته ۶۴ کیلوگرم دنیا عظیمی نژاد سه نشان طلا و در دسته ۸۱+ کیلوگرم نیز هستی اسدپور ۲ مدال طلا کسب کرد.

وی افزود: در رده سنی جوانان و در دسته ۴۵ کیلوگرم منا نژاد نیلی سه طلا، دسته ۵۹ کیلوگرم عسل بهادری یک طلا و ۲ نقره، دسته ۶۴ کیلوگرم شبنم صالحی سه مدال نقره و دسته ۷۱ کیلوگرم آیدا علائی سه طلا کسب کرد.

قریشی اظهارکرد: در رده سنی بزرگسالان در دسته ۶۴ کیلوگرم هانیه خسروی سه نشان نقره، دسته ۷۱ کیلوگرم زهرا سلامات یک نشان برنز، دسته ۷۶ کیلوگرم فاطمه سلامات سه نشان طلا و در دسته دسته ۸۱ کیلوگرم زهرا سلحشور سه طلا تصاحب کرد.

وی افزود: با وجود اینکه وزنه برداری بانوان خوزستان ۲ سال دیرتر از سایر استان‌ها شروع شد اما عملکرد بانوان استان در این رقابت‌ها بی‌نظیر بود و تلاش می کنیم این روند ادامه دار باشد.

بیش از ۲۰۰ هزار خوزستانی به صورت حرفه ای مشغول ورزش کردن هستند.