قزوین - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: آمادگی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان این استان در مواقع بحرانی با انجام مانورها و دوره‌های آموزشی به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

محمدرضا علیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آمادگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی تا قبل از سال ۱۴۰۰ برای انجام عملیات مدیریت بحران ۱۰ درصد بود که این موضوع با انجام برنامه های آموزشی لازم و مانورهای متعدد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: مدیریت بحران استان قزوین در مدت زمان یک سال گذشته با تمرکز برروی انجام مانورها متعدد، در مناسبت‌های مختلف و در ساعات گوناگون نیز با حضور مدیران استانی و فرمانداران جلسات متعددی را در این زمینه ترتیب داده است.

علیمی با بیان اینکه در مانورهای دورمیزی بدون شک نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود، اظهار کرد: هنگامی که بدون اطلاع مدیران دستگاه‌های اجرایی مانوری را برگزار می‌کنیم، آمادگی دستگاه در راستای خدمت رسانی و مدیریت بحران مشخص می‌شود.

این مسوول ادامه داد: در خصوص برخی از حوادث طبیعی در استان قزوین مثل سیل و زلزله از مدیران خواسته شد تا سناریو بنویسند و مجموعه تحت امرشان را با نکات فنی و مسایل مدیریت بحران آشنا کنند.

وی به اجرای یک مانور دور میزی در شب ارتحال حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: با اجرای این مانور و با پیگیری آن از سوی مدیریت عالی استان، مسوولان دستگاه های اجرایی در ساعات غیر اداری و حتی بامدادی فراخوانده شدند و میزان آمادگی و حضور آنها در کمترین زمان ممکن مورد سنجش قرار گرفت.

علیمی خاطرنشان کرد: ارسال پیامک هشدار به مدیران دستگاه‌های دولتی در مواقع حساس و بحرانی یکی دیگر از اقدامات بسیار خوب مجموعه اداره کل مدیریت بحران بود که برای ارتقاء آن چند برنامه توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار داده ایم.