سنندج- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: اردوی انگیزشی آموزشی کارآفرینی کسب و کارهای خانگی ویژه دختران(طرح ملی یاس) توسط این جمعیت در حال برگزاری است و در ۱۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

پیام جلالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دومین اردوی انگیزشی آموزشی کارآفرینی کسب و کارهای خانگی ویژه دختران طرح ملی یاس به همت جمعیت هلال احمر کردستان برای ۱۱ استان در حال برگزاری است.

وی افزود: دبیرخانه ملی باشگاه کارآفرینی به جمعیت هلال احمر کردستان واگذار شده است و باید این فرصت را مغتنم شمرده و برنامه ای خاص را خدمت جوانان ارائه کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: یکی از رسالت های جمعیت هلال احمر، کاهش آسیب های اجتماعی بوده و با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، تلاش ما کم کردن و یا حذف آسیب ها است و باید در راستای کاهش آسیب ها در حوزه کسب و کار همچون حوزه فرهنگ و ورزش ورود کنیم.

جلالی با اشاره به واگذاری دبیرخانه ملی باشگاه کارآفرینی به جمعیت هلال احمر کردستان در سال گذشته، ادامه داد: همایش آموزشی کارآفرینی کسب و کارهای خانگی از ۲۴ تیرماه سال جاری آغاز شده و تا ۲۵ مرداد ماه با حمایت سازمان جوانان هلال احمر و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب طرح یاس (یاران آسیب ستیز) ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طی این مدت حوزه جوانان کردستان با افراد با تجربه و دانشگاه های مادر (دانشگاه امیرکبیر، تهران، صنعتی شریف) ارتباط خوبی برقرار کرده و اعضای جوانان به صورت گروهی آموزش دیده اند، ضمن اینکه امیدواریم با مشارکت یونیسف و حمایت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، با شناسایی توانمندی های اعضای جوانان و راهنمایی آنان، کسب و کارهای خانگی ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، یادآور شد: کردستان، استانی کم برخوردار است اما معتقدیم با وجود کمبودها همیشه شاهد پیشرفت استان در مقاطع مختلف بوده ایم، چراکه استان دارای پتانسیل های ویژه‌ای در حوزه نیروی انسانی است.