ایلام- ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام از صدور مجوز برای ۵۵ واحد کارگاهی به منظور فعالیت در ناحیه صنفی ایلام خبر داد و گفت: همه زیرساخت های مورد نیاز برای رونق این مجموعه دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تقی منصوریان روز جمعه در بازدید از ناحیه صنفی ایلام اظهار داشت: عقد قرارداد با ۲۷۰ واحد صنفی تاکنون انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت به ۵۵ واحد کارگاهی صادر شده است، افزود: واحدهایی از صنف های جوشکاری، کابینت فلزی، کانال کولر، درب و پنجره آلومینیومی، درب و پنجره upvc، درودگر(نجار، mdf) با حضور در شرکت شهرک های صنعتی استان برای استقرار در این ناحیه صنفی ثبت نام کرده اند.

مدیرکل امور اقتصادی استاندای ایلام تاکید کرد: جانمایی ۴۷۰ واحد صنفی در این ناحیه پیش‌بینی شده که از این تعداد تاکنون ۲۷۰ قرارداد منعقد و در حال تحویل زمین است.

منصوریان یادآور شد: ناحیه صنفی ایلام به مساحت ۱۳ هکتار به بهره برداری رسیده که هفت هکتار آن زمین صنفی و قابل واگذاری بوده و از این میزان، ۴.۵ هکتار به متقاضیان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در ناحیه صنفی ایلام پروژه‌های شبکه توزیع برق و روشنایی، آب و گاز با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: احداث ۲ سوله کارگاهی در حال اجراست و پروژه خط انتقال برق به طول هفت کیلومتر نیز جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری می‌باشد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: شرکت شهرک صنعتی به عنوان متولی تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، امکانات لازم برای استقرار واحدهای صنفی را به صورت ۱۰۰ درصدی فراهم کرده است.

منصوریان، انتقال صنوف آلاینده و مزاحم ، ارتقاء سیمای شهر، ایجاد کارگاه‌های تخصصی، تسهیل در کسب و کار و توجه جدی و زیربنایی به بهداشت عمومی، صنفی و اجتماعی را مزیت های راه اندازی ناحیه صنفی برشمرد و افزود: انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به شهرک‌های صنفی علاوه بر بازگشت آرامش به شهر و زیبا سازی آن، موجب روان سازی ترافیک، کاهش حجم مراجعات روزمره مردم به مرکز شهر و نقاط پر تردد می شود.

گفتنی است؛ ناحیه صنفی ایلام به مساحت ۱۳ هکتار در کیلومتر پنج جاده ایلام - دره شهر واقع شده است.