سنندج- ایرنا- مردم متدین و نمازگزار سنندج در مسجد جامع این شهر تجمع و هتاکی به قرآن کریم را در سوئد محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، نمازگزاران سنندجی امروز پیش از برگزاری خطبه های نماز جمعه در صحن قدیم مسجد جامع سنندج تجمع و اهانت به قرآن کریم را در سوئد برای دومین بار طی چند هفته اخیر، محکوم کردند.

نمازگزاران با تکبیرهای الله‌اکبر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله(ص)، مرگ بر منافق و اسراییل عدوالله، اهانت به ساحت قرآن کریم را محکوم و از دشمنان ابراز انزجار کردند.

نمازگزاران از سران و ملت‌های کشورهای اسلامی خواستند با قدرت در برابر هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد بایستند تا چنین جسارت‌هایی تکرار نشود.

امام جمعه موقت سنندج نیز در این مراسم گفت: بزرگترین سند مسلمانان برای دفاع از دیانت و اصالت خود، قرآن کریم است و امروز می بینیم برخی کشورهای اروپایی به ویژه سوئد به نیابت از اسرائیل به قرآن توهین می‌کنند.

ماموستا معروف خالدی ادامه داد: دشمنان بدانند خداوند حافظ و پاسدار قرآن است و نمی‌توانند هیچ آسیبی به این معجزه پیامبر اسلام وارد کنند.

وی با بیان اینکه جبهه کفر در برابر حقیقت اسلام قرار گرفته است، تاکید کرد: تفرقه کشورهای اسلامی باعث این جسارت شده اما با تدبیر ایران، اتحاد جامعه اسلامی در حال شکل گیری است.

امام جمعه موقت سنندج بر لزوم حفظ وحدت و انسجام جامعه اسلامی در برابر دشمنان تاکید کرد و خواستار کنار گذاشتن اختلافات شد.