زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: اقدامات شایانی در دولت سیزدهم برای آبرسانی به خدابنده انجام شده که اصلاح و توسعه شبکه و خطوط انتقال فرسوده در این شهرستان به طول ۳۲۶ کیلومتر از مهمترین آنهاست.

علیرضا جزء قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این میزان عملیات بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخش عمده این مبلغ با مشارکت و همیاری اهالی، خیرین، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تامین شده است.

وی اظهار داشت: با این عملیات، مشکل تامین آب ۳۲ روستا به صورت مستقیم رفع و زیرساخت های آبرسانی در اکثر روستاهای شهرستان خدابنده تقویت شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به استانداردسازی کامل چهار هزار فقره انشعاب در شهرستان خدابنده اشاره و خاطرنشان کرد: این عملیات با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی انجام شده است.

جزء قاسمی افزود: در دولت سیزدهم ۱۷ روستای جدید در شهرستان خدابنده نیز تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان قرار گرفت و اهالی این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

وی به شناسایی و کشف ۸۲۶ فقره انشعاب غیرمجاز در شهرستان خدابنده طی این مدت اشاره کرد و گفت: متخلفان در این زمینه، جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول، نصب ۶۹ دستگاه کنتور حجمی برای کنترل دبی مخازن و توزیع عادلانه آب، نصب ۹ دستگاه شیر فشار شکن برای مدیریت فشار شبکه و کاهش حوادث و اتفاقات و نصب ۲۸ دستگاه کنترل سطح جهت جلوگیری از سرریز مخازن و هدر رفت آب را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب در شهرستان خدابنده عنوان کرد.

شهرستان خدابنده با بیش از ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۲ کیلومتری مرکز استان زنجان قرار دارد.