سنندج- ایرنا- استاندار کردستان تاکید کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله ستاد اقامه نماز از ظرفیت های مردمی بهره گرفته شود و به نحوی آحاد مختلف جامعه را درگیر برنامه‌ها کنیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان کردستان در سنندج اظهار کرد: حلقه مفقوده ما در برنامه‌های فرهنگی از جمله ستاد اقامه نماز، عدم بهره گیری از ظرفیت مردمی است لذا باید به نوعی آحاد مردم را درگیر موضوع برنامه‌ها کنیم و از پیشنهادات و ابتکاراتی که ممکن است افرادی خارج از مجموعه ستاد اقامه نماز ارائه کنند بهره‌مند شویم.

وی افزود: باید به نوعی از ظرفیت و توانمندی فعالان و تشکل‌های فرهنگی و افراد دغدغه‌مند از جمله جامعه روحانیت که از نزدیک با موضوع اقامه نماز ارتباط دارند و هیات‌ها و تشکل‌های دینی و مذهبی فعال در استان برای این مساله بهره گرفته شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه سوالات زیادی مطرح است و نیاز امروز جامعه با نیاز ۱۰ سال پیش متفاوت است، اضافه کرد: از طرفی با هجمه جدی در زمینه موضوعات دینی و مذهبی مواجه هستیم که نمونه آن را همین امروز در موضوع محرم و قیام عاشورا در فضای مجازی و حقیقی می بینیم وبا توجه به اینکه مخاطب از حیث فکری تجهیز نیست ممکن است از این هجمه‌ها تاثیر بپذیرد، لذا باید نسبت به این مسائل هوشیارانه عمل کنیم.

وی در ادامه گفت: امروز در موضوع اقامه نماز مطالبه خانواده‌ها ارائه راهکار برای ترغیب فرزندانشان به سمت نماز است و این دغدغه در خانواده‌ها وجود دارد و لازم است روی این مساِئل متمرکز شده و دسته‌بندی داشته باشیم و در ارائه راهکارها و پاسخ به شبهات و ایجاد انگیزه در نسل جوان و نسل نو حرکت جدی صورت گیرد.

زارعی کوشا ادامه داد: اگر برای این موضوعات افکار عمومی را در فضای علمی و فرهنگی بکار نگیرین و از فعالان اجتماعی استفاده نکنیم از این جمع محدود اداری شاید خیلی اتفاق جدی شکل نگیرد، لذا جمع سپاری برنامه‌ها و استفاده از آحاد مردم و الگوهای موفق سایر استان ها دراین زمینه لازم است

وی همچنین بر نظارت بر نمازخانه های بین راهی و مراکز خدماتی و رفاهی و همچنین نظارت بهداشتی بر این مراکز تاکید کرد و گفت: در این زمینه در صورت نیاز، اعتبار لازم نیز تامین شود و تلاش کنیم نمازخانه‌های بین راهی را به مراکز نمونه در سطح کشور تبدیل کنیم.