آبادان - ایرنا - مدیرتوسعه و تسهیل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با ارائه تسهیلات بانکی چهار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند، سال جاری به چرخه تولید بازگشتند.

رضا منظری یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چهار واحد صنعتی راکد در منطقه آزاد اروند از ابتدای سال جاری با اعطای تسهیلات و تقسیط معوقات بانکی به چرخه تولید باز گردانده شده‌اند.

وی علت غیرفعال بودن شرکت‌های راکد در منطقه آزاد اروند را نقدینگی و تامین سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: در پی انعقاد تفاهم نامه با بانک توسعه تعاون به واحدهای تولیدی متقاضی در چند مرحله تسهیلات بانکی اعطا شد.

مدیرتوسعه و تسهیل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در سال جاری با حمایت‌های که انجام می‌شود ۶ واحد دیگر را به چرخه تولید باز خواهند گشت تا ضمن رشد تولید، زمینه اشتغالزایی برای بیش از ۲۰۰ نفر فراهم شود.

منظری با اشاره به ۱۵ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند، بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رفع مشکلات زیرساخت‌های موجود در شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر منعقد گردید.

وی اظهار کرد: طبق زمان‌بندی و با پیگیری موردی مشکلات تولیدکنندگان درصدد شکوفایی تولید و اشتغال در منطقه آزاد اروند هستیم.

منظری از ایجاد زیر ساخت‌ در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند خبر داد و بیان کرد: زیرساخت هایی نظیر آب، برق، گاز و مخابرات برای شرکت‌هایی که قصد فعالیت دارند در شهرک‌های صنعتی منطقه ایجاد شده است.

وی ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند را مناسب توصیف کرد و گفت: با توجه به وجود زیرساختهای خوبی که در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند وجود دارد ارگان‌های دولتی به ویژه پالایشگاه و پتروشیمی می‌توانند عمده کالا و خدمات خود را از محصولات تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی آبادان وخرمشهر تامین کنند، این اقدام افزایش تولید همچنین افزایش اشتغال در شهرک‌های صنعتی را در پی خواهد داشت.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو)، در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.