رشت - ایرنا - اردوی آمادگی تیم ملی تکواندو نونهالان دختر کشور از امروز ( دوشنبه ) در رشت آغاز شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو دختران نونهال کشور در خصوص برپایی این اردو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: در این اردو ۱۲ تکواندوکار دختر ‌در رده سنی نونهال از استان‌های مختلف کشور چون تهران، البرز، مازندران، گلستان، یزد، اصفهان، سمنان و آذربایجان شرقی حضور یافته‌اند.

نیلوفر صفریان افزود: این اردو که مرحله اول آمادگی تیم ملی تکواندو نونهالان دختر کشور محسوب می‌شود به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز در رشت ادامه خواهد یافت و سپس به طور مستمر مراحل بعدی اردوی آمادگی تیم ملی نیز برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: تیم ملی تکواندو دختران نونهال کشور خود را برای حضور قدرتمند در رقابت‌های جهانی آماده می‌کند که مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان از روز ششم شهریورماه امسال در کشور بوسنی برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو نونهالان دختر کشور بیان کرد: با توجه به فرصت حدود یک ماه تا آغاز رقابت‌های جهانی‌، اردوی آمادگی تیم ملی در سه مرحله و به طور مستمر برپا می‌شود که در پایان اردوی رشت، در خصوص محل برگزاری مراحل دوم و سوم این اردو تصمیم‌گیری خواهد شد.

صفریان خاطرنشان کرد: در پایان اردوهای آمادگی تیم ملی تکواندو نونهالان دختر کشور، ۱۰ تکواندوکار برتر انتخاب خواهند شد تا در رقابت‌های جهانی حضور یابند که امیدواریم در نهایت با آمادگی کامل در رقابت‌های جهانی حضور یافته و مقام‌های ارزشمندی را کسب کنیم.

گیلان یکی از استان‌های صاحب نام در رشته تکواندو در کشور محسوب می‌شود که همواره ورزشکاران این استان در هر ۲ بخش بانوان و آقایان در تیم‌های ملی حضور دارند و هم اینک نیز سه تکواندوکار نونهال این استان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردو به سر می برند.