ارومیه - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: وقوع سیل در برخی مناطق و شهرهای شمال این استان خوشبختانه خسارت جانی نداشت و تنها چهار نفر مصدوم شدند که اقدامات درمانی و امدادی در خصوص آنها انجام شد.

حمید محبوبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع سیل شب گذشته در مناطقی از خوی و چالداران اظهار کرد: بر اثر بارش باران سیل آسای باران، برخی مناطق دچار آبگرفتگی شده و سیل در برخی معابر و بخش‌ها مشکلاتی ایجاد کرد که با ورود به موقع امدادگران جمعیت هلال احمر از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.

وی در ادامه افزود: هلال‌احمر پس از دریافت گزارش سیل، بلافاصله تیم‌های عملیاتی امدادی خود را برای امدادرسانی به مناطق حادثه دیده اعزام کرد تا در جدال با سیل تابستانی یارای ۲۷ نفر حادثه دیده باشند که در نهایت نام چهار نفر در لیست مصدومان ثبت شد.

محبوبی با اشاره به محل دقیق این سیل اضافه کرد: به دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان چالدران، سه تیم عملیاتی از این شهرستان در ۲ روستای «ارکوین» و «قره جه وران» اقدام به تخلیه آب سه منزل مسکونی کردند.

به گفته محبوبی، در روستاهای ارکوین و قره جه وران شهرستان چالدران ۹ منزل مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفت که در این تعداد به چهار خانواده آسیب دیده به استعداد ۲۷ نفر اقلام زیستی و غذایی تحویل داده شد.

وی در خصوص سیل شهرستان خوی نیز ادامه داد: در جریان سیل شهرستان خوی نیز جان چهار سرنشین خودروی واژگون شده با حضور به موقع امدادگران نجات داده شد.

محبوبی گفت: تیم عملیاتی شهرستان خوی با توجه به سیل و آبگرفتگی در روستای «آغباش» به محل حادثه اعزام و اقدام به نجات سرنشینان خودروی پیکان وانت واژگون شده بر اثر سیل کرده و مصدومین نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

به گزارش ایرنا، در جریان وقوع سیل در شهرستان خوی تاکنون گزارشی از آسیب به منازل مسکونی یا دیگر ابنیه‌ها دریافت نشده است.