شهرکرد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱ درصد از ۲۰ هزار تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری سهم شهرستان بروجن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن مولوی روز یکشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بروجن تاکید کرد: تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در سال جاری ۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که ۲ هزار و ۱۸۱ نفر آن سهم شهرستان بروجن است.
وی افزود: در چهار ماهه نخست سال‌جاری براساس ثبت اطلاعات ۱۶ دستگاه اجرایی استان در سامانه رصد ۵۲۲ فرصت شغلی در شهرستان بروجن ثبت شده است.


وی یادآور شد: وزارت تعاون، کاری و رفاه اجتماعی در سال‌جاری اشتغال‌زایی ایجاد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی را از طریق ارسال پیامک به متقاضیان و بازدیدهای میدانی رصد می‌کند تا از انحراف تسهیلات این بخش جلوگیری شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۶ در بهمن‌ماه سال گذشته و پرداخت آن از خردادماه سال‌جاری اظهار کرد: از این محل ۵۳۰ میلیارد ریال برای پرداخت به ۵۹۵ متقاضی واجد شرایط در شهرستان بروجن اختصاص یافت.
وی با اشاره به ثبت ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح منظومه در شهرستان بروجن گفت: امسال در حوزه مشاغل خانگی ۱۱۰ میلیارد ریال برای این شهرستان اختصاص داده شد.
مولوی به پرداخت ۷۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۷۷ متقاضی واجد شرایط شهرستان بروجن در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۵۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده است.
وی با اشاره به لزوم هدایت پرداخت تسهیلات به رشته‌های نو، جدید و دانش‌بنیان با اولویت حمایت از طرح‌های پشتیبان افزود: هر کدام از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری که تسهیلات خود را ۱۰۰ درصد جذب کند در مرحله بعدی تخصیص اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرد.
مولوی پرداخت و هزینه‌کرد تسهیلات به‌طور هوشمندانه و هدفمند را ضروری اعلام و تصریح کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال روستایی و عشایری شهرستان بروجن ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به ۴۰۱ طرح در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز شهرستان بروجن را قطب صنعت استان دانست و گفت: هم‌اکنون ۱۱۸ طرح نیمه‌تمام صنعتی در این شهرستان وجود دارد.


محمدکاظم منزوی تاکید کرد: تمامی طرح‌های صنعتی شهرستان بروجن رصد و پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی غیرقابل‌قبول در سال‌های گذشته باید فسخ قرارداد شود.
وی با اشاره به روند اجرایی برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری بزرگ در شهرستان بروجن یادآور شد: هم‌اکنون ۳۰ سرمایه‌گذار به‌منظور احداث اردوگاه گردشگری در این شهرستان درخواست سرمایه‌گذاری داده‌اند و تکمیل طرح‌های گردشگری خُرد و یکی دو طرح گردشگری بزرگ برای این منطقه در دستور کار قرار دارد.
منزوی به ظرفیت شهرستان بروجن در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و گازرسانی به گلخانه‌های این شهرستان تا پایان سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.
فرماندار بروجن نیز با اشاره به ظرفیت این شهرستان در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت گفت: بیش از ۵۰۰ طرح و برنامه به‌طور ویژه برای توسعه شهرستان بروجن در دستور کار قرار دارد.


فتاح کرمی تاکید کرد: در این نشست قرار شد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح‌ها روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را اعلام کنند تا مشکلات آن‌ها شناسایی و برای رفع آن تلاش شود.
وی اظهار داشت: در این صورت می‌توان تا پایان سال‌جاری گام اساسی برای توسعه و پیشرفت شهرستان بروجن در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برداشت.
به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.