ایلام - ایرنا - مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: طبق گزارش‌گیری و استعلام از سامانه شکایات بازرسی استان بیشتر موضوعات مربوط به پرداخت تسهیلات بانک‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مالک روشنی روز دوشنبه در دیدار مدیران عامل و معاونان بانک‌های استان با اشاره به اهمیت نحوه برخورد کارکنان بانک‌ها با مردم، اظهار کرد: طبق گزارش‌گیری و استعلام از سامانه شکایات بازرسی استان بیشتر موضوعات مربوط به بانک در خصوص دریافت ضامن و نحوه پرداخت تسهیلات و نیز برخورد کارکنان آنهاست.

وی تصریح کرد: لذا انتظار می‌رود در این خصوص تذکرات لازم توسط مدیران به مجموعه تحت مدیریت داده شود.

مدیرکل بازرسی استان ایلام افزود: با توجه به شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم بانک‌ها می‌توانند با نظارت دقیق در اعطای تسهیلات هم در حوزه رشد تولید و هم کاهش تورم نقش بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: البته این امر با مقوله سخت‌گیری و سنگ‌اندازی متفاوت است چرا که یکی دیگر از موضوعات مهم جامعه امروز که موجب نارضایتی مردم می‌شود بروکراسی‌های مازاد و غیرضروری در امورات است.

روشنی اضافه کرد: باید در پرداخت تسهیلات عدالت رعایت شود و نباید در پرداخت‌ها خصوصا تسهیلات تکلیفی انحراف وجود داشته باشد.

وی در ادامه این جلسه به معارفه هیات بازرسی مستقر در بانک‌های حاضر نیز پرداخت و گفت: این هیات بازرسی به عنوان رعایت بهداشت اعتباری در شبکه بانکی استان و به صورت ابلاغ از مرکز است و هدف از آن نیز رفع مشکلات در این حوزه است.

روشنی تصریح کرد: دسترسی مردم به هیات‌های مستقر در بانک‌ها باید به سهولت باشد و مردم بتوانند مشکلات و موضوعات خود را در این مدت به هیات‌ها منتقل کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز با ارائه گزارش کاملی به فعالیت‌های بانک‌های استان در زمینه جذب و ارائه تسهیلات در استان پرداخت.

طالب یاسمی بیان کرد: عملکرد بانک‌های استان از نگاه مرکز در سال گذشته مثبت ارزیابی شده است.

وی، بزرگترین چالش و مشکل پیشروی بانک‌های استان را با توجه به محروم بودن استان نبود حساب بانکی شرکت‌های بزرگ همچون پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران و سایر شرکت‌های بزرگ مستقر در استان در بانک‌های استان ایلام عنوان کرد.