قزوین - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۲.۵ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان آوج با قلع و قمع بناهای غیرمجاز آزاد و به وضعیت اولیه بازگشت.

مهدی رحمان دوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اراضی با تخریب و قلع و قمع ۱۱ بنای غیرمجاز آزادسازی شد.

وی اظهار کرد: بناهای غیرمجاز تخریب شده در این اراضی شامل ساختمان، اتاقک، دیوارکشی، محوطه سازی و دپوی مصالح ساختمانی بودند.

این مسوول گفت: این بناها به موجب اجرای تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی و با حضور نمایندگان دادستانی، فرماندهی یگان حفاظت اراضی، مدیریت جهاد کشاورزی و امور اراضی شهرستان آوج ، یگان امداد نیروی انتظامی و عوامل راهداری اجرا شد.

رحمان دوست با بیان اینکه صیانت از اراضی کشاورزی یک وظیفه همگانی است،اظهار کرد: زمین های کشاورزی در کشور و استان ما محدود هستند و باید آنها را حفظ کرده و در اختیار نسل های آینده قرار دهیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری در زمین های کشاورزی بدون کسب مجوزهای قانونی ممنوع است و افراد خاطی باید بدانند در صورت مشاهده حین ساخت مطابق قانون این بناها باید تخریب شوند و در غیر این صورت نیز برای متخلفان در مراجع قضایی پرونده تشکیل می شود و با صدور احکام قضایی بناهای ساخته شده قلع و قمع می شوند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.