گناوه - ایرنا - بخشدار مرکزی گناوه گفت: طرح راه مواصلاتی گناوه - گوره به گچساران که سال‌ها راکد و رها شده بود، در دولت سیزدهم با پیگیری مسوولان استان بوشهر فعال شد.

مهدی عباسی روز دوشنبه در بازدید از این پروژه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با فعال شدن این پروژه ، سه دهانه پل‌ بزرگ در این مسیر در حال احداث است که با تکمیل آنها ایمنی آمد و شد به راههای روستایی که در این مسیر پرتردد قرار دارند افزایش خواهد یافت.

وی افزود: پل مسیر گناوه در این مسیر که به پل بهمنیاری مشهور و از نقاط حادثه خیز است، در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

عباسی اظهار امیدواری کرد: با تزریق اعتبار لازم ، کل این پروژه که نقش مهم و راهبردی در برقراری ارتباط ایمن، راحت و کوتاه مدت بین استان‌های بوشهر ، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان، توسعه رونق تجاری و گردشگری، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای و بار ترافیکی دارد به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه راه روستایی بهمنیاری به اسلام آباد که به علت وجود دره فصلی در این مسیر در هنگام بارندگی ارتباط ۲ روستا را قطع می‌کند، ۱۲ میلیارد ریال برای احداث پل بر روی دره تخصیص داده شد.

بخشدار مرکزی گناوه گفت: با افتتاح این طرح با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در هفته دولت ، مشکل تردد این ۲ روستا در فصل زمستان و هنگام بارندگی برطرف خواهد شد.

محور ارتباطی گناوه - گوره - گچساران به سمت استان کهگیلویه و بویراحمد به طول تقریبی ۶۵ کیلومتر در استان بوشهر واقع است که هم اینک تردد وسائط نقلیه به صورت ۲ طرفه در آن انجام می‌شود.

عملیات اجرایی قطعه نخست این محور شامل احداث ۵۶ عدد آبرو و ساخت چهار دستگاه پل مشتمل بر ساخت یک‌ دستگاه پل ۶۰ متری به صورت سه دهانه ۲۰ متری و ساخت سه دستگاه پل دهانه ۴۰ متری به صورت ۲ دهانه ۲۰ متری و بهسازی حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر موجود و تعریض نقاط حادثه خیز و فاقد مشخصات هندسی مناسب است.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۱۰ هزارنفری شهرستان گناوه استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.