دزفول – ایرنا – معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول با بیان اینکه دزفول جزو سه شهرستان نخست خوزستان در توسعه هنرستان‌ها است، گفت: توسعه، افزایش رشته‌ها و تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌های دزفول به عنوان اولویت پیگیر می‌شود.

به گزارش ایرنا، امیر ظاهرطحان روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن نشست‌های اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی دزفول، افزود: مکانیک خودرو، رباتیک، گرافیک و رایانه از جمله رشته‌های جدید ایجاد شده در هنرستان‌های دزفول هستند که تجهیز کارگاه‌های مرتبط با این رشته‌ها در اولویت است.

وی توسعه هنرستان‌ها را نیاز ضروری برای مهارت آموزی دانست و ادامه داد: رشته‌های خوبی در سال‌های گذشته در دزفول فعال شده که تجهیز این کارگاه‌ها نیازمند فضاهای کارگاهی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول با بیان اینکه امتحانات نهایی برای نخستین بار به صورت الکترونیکی برگزار شدند، گفت: این کار با بسیج تمام ظرفیت‌های شهرستان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به بهترین شکل در دزفول انجام شد.

وی ادامه داد: دزفول به عنوان بهترین حوزه تصحیح اوراق امتحانی با بیشترین آمار و بالاترین کیفیت تصحیح برگه‌های امتحان‌ها نهایی در خوزستان انتخاب شد.

ظاهرطحان اظهار کرد: دزفول با کمبود ۲۰۰ معلم در مقطع ابتدایی بیشترین کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پرورش استان دارد که بخشی از این کمبود با جذب نیروهای جدید در آزمون استخدامی طی ماه‌های آینده رفع می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول افزود: مراحل ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی تمام و ثبت نام پایه دهم در این شهرستان آغاز شده است که ثبت نام در دبیرستان‌ها براساس معدل و کروکی محل سکونت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نتایج آزمون تیزهوشان تا پایان مرداد ماه اعلام می‌شود، ادامه داد: تنها دبیرستان‌های شاهد، تیزهوشان و نمونه دولتی برای ورود نیاز به شرایط خاص و یا آزمون دارند و ثبت نام در سایر دبیرستان‌ها بر اساس معدل و کروکی محل سکونت انجام می‌شود.

ظاهرطحان گفت: ۶۵۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دزفول وجود داشت که تمام این دانش آموزان با پیگیری انجام شده به تحصیل بازگردانده شدند.

وی با اشاره به ضرورت کمک به خانواده‌ها و دانش آموزان نیازمند ادامه داد: تمام دانش آموز نیازمند دزفول شناسایی شده و تامین کتاب و نوشت افزار مورد نیاز این دانش آموزان در اولویت قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول بیان کرد: ۵۶ شهر کلان کشور بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش در رسیدگی، رتبه بندی و امور آموزشی و پرورشی موفق به کسب مقام شدند که دزفول در خوزستان رتبه نخست و در کشور رتبه ۱۶ را کسب کرد.

وی با بیان اینکه دزفول در جشنواره خوارزمی امسال در کشور درخشید، افزود: دزفول در مرحله استانی این جشنواره با کسب ۱۷ مقام در خوزستان رتبه نخست را کسب کرد ضمن اینکه تمام ۹ مقام خوزستان در مرحله کشوری این جشنواره متعلق به دزفول بود.

ظاهر طحان گفت: هشت درصد دانش آموزان که عمدتا مربوط به مدارس شاهد، تیزهوشان و نمونه دولتی هستند از حمل و نقل عمومی و سرویس مدارس استفاده می‌کنند.
به گزارش ایرنا، ۶ مدرسه شاهد، چهار مدرسه تیزهوشان و ۲ مدرسه نمونه دولتی در دزفول وجود دارد.
دزفول ۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ فضای آموزشی و حدود چهارهزار و ۵۰۰ فرهنگی دارد؛ با وجود کمبود این شهرستان از نظر سرانه فضای آموزشی، دزفول در رتبه سوم کشوری از نظر معدل پایه دوازدهم است و کل خوزستان در رتبه ۳۰ قرار دارد.