سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با اخذ مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه برای اولین بار در کشور ساکنان محلات حاشیه نشین ۱۷ شهریور و اسلام آباد سنندج( با بیش از هزار خانوار) می توانند به صورت رایگان برای صدور سند مالکیت اعیان خود اقدام کنند.

حجت الاسلام محمد کاروند روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براین اساس و در راستای حمایت از نوسازی بافت فرسوده و سند دار کردن ساختمان‌های حاشیه شهر، بیش از هزار و ۳۰۰ خانواده که در املاک محله اسلام آباد و کمربندی ۱۷ شهریور سنندج و جزو ساکنان اراضی موقوفه مسجد امین هستند، می‌توانند به صورت رایگان اقدام به صدور سند مالکیت اعیان کنند.

وی افزود: ساکنان این مناطق می توانند ظرف مدت پنج ماه آینده برای انجام مراحل صدور سند مالکیت به اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج مراجعه کنند، ضمن اینکه ساختمانهای مشمول این مجوز باید قبل از سال ۱۳۹۸ ساخته شده باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: براساس این مجوز، مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی به صورت کلی از پرداخت هرگونه پذیره معاف می شوند و سایر ساکنان که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند نیز در مرحله اول از پرداخت ۲۰ درصد پذیره اولیه معاف هستند.

وی تاکید کرد: مردم محلات اسلام آباد و کمربندی ۱۷ شهریور هرچه سریعتر در راستای بهره‌مندی از این شرایط می‌توانند به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج واقع در سه راه ادب مراجعه کنند.

سنندج بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.