یاسوج - ایرنا - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون۹۹ درصد از وجه خرید محصولات زراعی گندم و کلزا به بهره برداران استان پرداخت شدهاست.

ابوالحسن صداقت کیش روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت:تاکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰ میلیارد بابت خرید تضمینی محصولات زراعی گندم و کلزا به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بهار و تابستان امسال ۷۱ هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان خریداری شده که معادل بیش از ۲ برابر گندم خریداری شده و یکهزار و ۵۴ میلیارد ریال بابت آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

صداقت کیش خاطرنشان کرد: همچنین بهار و تابستان سال جاری ۷۴۲ تن محصول دانه های روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری و ۱۵۹ میلیارد ریال برای خرید تضمینی آن به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

وی عنوان کرد: هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۵۰ هزار ریال و هر کیلوگرم کلزا به نرخ ۲۳۰ هزار ریال خریداری شد.

صداقت کیش تصریح کرد: در صورتی که قیمت گندم یا کلزا اصلاح شود ، فایل های اصلاحی را مجددا به بانک ارائه داده و شرکت بازرگانی دولتی ایران تأمین اعتبار می کند و مابقی پول به کشاورزان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم در استان مصرف می شود خاطرنشان کرد: گندم خریداری شده در سیلوهای ذخیره واقع در شهرستان های گچساران و بویراحمد ذخیره می شود تا به مصرف داخلی برسد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۱۴ مرکز در شهرستان های مختلف استان کار خرید تضمینی محصولات زراعی را به عهده داشت.

سال زراعی جاری ۷۰ هزار هکتار زمین دیم و ۲۰ هزار هکتار مزرعه آبی در استان زیر کشت محصول گندم رفته است.

سالیانه بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول زراعی معادل نیمی از کل تولیدات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بیش از ۱۳۲ هزار و ۵۱۱ هکتار مزرعه این استان کشت و تولید می شود.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.