تهران-ایرنا- خودروسازان چینی در سال‌های اخیر با ارتقای کیفیت و قیمتی ارزان نسبت به سایر خودروسازان توانسته اند تا مشتریان بازار قاره آفریقا را جذب کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، قیمت مناسب و کیفیت مطلوب خودروهای چینی به ویژه در سال های اخیر سبب شده است، مشتریان در بازارهای قاره آفریقا تمایل بیشتری برای خرید خودروهای چینی داشته باشند.

چین با اتکا به روش هایی مانند ارتقای کیفیت و رویکرد متفاوت در زمینه بازاریابی سبب افزایش رضایت مشتریان شده است.

خبرگزاری شینهوا در همین راستا نوشت: 10 شرکت خودرو ساز چین از سال ۲۰۰۶ وارد بازار آفریقای جنوبی شده اند که با اعمال تغییرات در کیفیت و فناوری خودروها توانسته اند تا سال ۲۰۲۲ حجم فروش خود را به ۳۵ هزار دستگاه برسانند. پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۳ حجم فروش این خودروسازها به بیش از ۴۰ هزار دستگاه برسد.

«اسامه عبدالمجید» رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مصر در رابطه با افزایش فروش خودورهای چینی درقاهره، گفت: با توجه به قیمت مناسب و کیفیت خوب خودروهای چینی، مشتریان مصری تمایل زیادی به خرید آنها دارند.

بر اساس آمار اتحادیه خودرسازان چین، این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با صادرات ۲.۱۴ میلیون دستگاه خودرو که نسبت به سال گذشته ۷۵.۷ در صد افزایش داشته، تبدیل به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان شده است.