ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: تعداد ۶۱ ملک مازاد سه دستگاه اجرایی استان ایلام شناسایی و دستور پیگیری مراحل قانونی این املاک صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید هژبری روز سه شنبه در جلسه تعیین تکلیف املاک مازاد دولتی در استان ایلام با تأکید بر مستندسازی اموال و املاک دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دستگاه های دولتی که سالهاست بدون هرگونه بهره برداری و یا هرگونه فعالیت عمرانی بلااستفاده و راکد مانده اند باید تبدیل به ثروت شوند و یکی از راهکارهای ضروری برای تأمین منابع مالی در قانون بودجه برای خود دستگاه‌هاست که موظف به اجرای آن هستند.

وی بیان کرد: مصوبات جلسات حوزه عمرانی با توجه به اهمیتی که دارند باید در زمان تعیین شده عملیاتی شوند.

هژبری یادآور شد: تعرض به اموال و املاک دولت در بسیاری از مواقع ناشی از این است که دستگاه‌ها متولی املاک خود را مستندسازی نکرده‌اند و این موضوع باید از سوی دستگاه‌ها با جدیت دنبال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با انتقاد از نحوه پیگیری و پاسخ به مکاتبات در راستای شناسایی املاک مازاد که پیش نیاز اجرایی کردن فروش و یا بهره وری از اموال مازاد است، اظهار کرد: ضمانت‌های اجرایی برای تحقق پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت وجود دارد و اگر بعضی از مدیران دستگاه‌ها برای مولدسازی املاک خود دچار محافظه‌کاری شوند بعنوان ترک فعل محسوب شده و برخورد قانونی می شود.

هژبری یادآور شد: مدیران باید نگاه خود را نسبت به مولدسازی املاک مازاد دستگاه مربوطه که سالیان سال بلااستفاده مانده است و باعث هدررفت منابع مالی شده عوض کنند.

وی ادامه داد:عدم استفاده از دارایی‌های دولتی ناشی از ضعف مدیریتی است و این موضوع به جد مورد ارزیابی قرار می گیرد و متناسب با آن با مدیران متخلف برخورد می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در خصوص تشکیل تیمی متشکل از کارشناسان دفتر فنی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اقتصاد و دارایی استان باقید فوریت نسبت به شناسایی املاک مازاد دستگاه اقدام و در جلسه آتی بصورت مستند ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه تعداد ۶۱ ملک بلااستفاده و مازاد سه دستگاه اجرایی استان ایلام شناسایی و دستور پیگیری مراحل قانونی این املاک از سوی معاون استاندار صادر شده است.