بجنورد- ایرنا- دبیر هیات فوتبال خراسان شمالی گفت: ۲۴ باشگاه استان در سالجاری مجوز مدرسه فوتبال و فوتسال دریافت کرده یا مجوزهای خود را تمدید کردند.

محمد شاهدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بجنورد با ثبت هشت مجوز بیشترین مدارس فوتبال و فوتسال خراسان شمالی را دارد.

به گفته وی، این مدارس فوتبال تنها در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان فعالیت می کنند.

شاهدی با اشاره به رشد مدارس غیرمجاز فوتبال در خراسان شمالی گفت: هر ساله در فصل اوقات فراغت شاهد تبلیغاتی در فضای مجازی و حقیقی برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس فوتبالی هستیم که مجوزی از سوی هیات فوتبال استان ندارند.

وی افزود: این مدارس غیرمجاز فوتبال هدفی جز سودجویی و کسب درآمد ندارند و لازم است خانواده ها از ثبت نام فرزندان خود در این مدارس برای جلوگیری از وارد آمدن آسیبها و صدمات احتمالی اجتناب کنند.

دبیر هیات فوتبال خراسان شمالی یادآور شد: تاکنون چهار مدرسه غیرمجاز فوتبال در استان شناسایی و به اداره کل ورزش و امور جوانان استان برای برخورد قانونی معرفی شده است.

شاهدی تاکید می کند: تنها مرجع صدور مجوز فعالیت این مدارس هیات‌های فوتبال در استان ها هستند.

وی در خصوص همکاری مربیان با مدارس غیرمجاز فوتبال نیز گفت: چنانچه مربیانی در مدارس فوتبال غیرمجاز فعالیت کنند از حضور آنها در مسابقات رده های سنی گوناگون جلوگیری می شود.

هم اینک بیش از هفت هزار ورزشکار آقا و خانم خراسان شمالی در رشته فوتبال فعالیت دارند.

خراسان شمالی ۵۰ هیات ورزشی دارد که بیش از ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.