اصفهان_ایرنا_مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به تکرار ترکیدگی لوله آب و فاضلاب خیابان حکیم‌ نظامی برای چهارمین بار، از شهرداری اصفهان انتظار داریم با جدیت پایش مسیر شکستگی لوله آب را دنبال و نقطه اصلی حادثه را شناسایی و رفع کند.

به گزارش ایرنا، منصور شیشه فروش، در گفت‌وگو با ایرنا در مورد آخرین وضعیت ترکیدگی لوله خیابان حکیم نظامی اظهار کرد: روز گذشته نیز برای چهارمین بار لوله آب خط ۵۰۰ آب‌رسانی به فضای سبز پارک تفریحی صفه خیابان قزل باش قبل از سه‌راه حکیم نظامی دچار ترکیدگی شد که دو بار آن در سال گذشته مقابل بیمارستان الزهراء و یک بار آن یک ماه پیش خیابان در خیابان حکیم نظامی بوده است.

وی تاکید کرد: این خط در اختیار شهرداری اصفهان است و این مجموعه مکلف است آن را ترمیم نماید تا از پِرت آب جلوگیری شود. همچنین سایر شهرداری‌ها مکلف به شناسایی شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب خود قبل از وقوع حادثه شده‌اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان علت حادثه را در دست بررسی عنوان کرد و افزود: در بررسی اولیه فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و احتمال تاثیرگذاری فشار شبکه برق موجود بیان شده، اما انتظار داریم شهرداری به طور جدی نسبت به ترمیم آن اقدام کند تا جلوی هدر رفت آب و نیز وقوع ترافیک محل گرفته شود.

وی بیان داشت: شب گذشته نیز عملیات بازسازی و ترمیم انجام شد اما باید مسیر لوله پایش شود تا خطرات احتمالی مشخص و با شرکت آب و فاضلاب و شرکت برق مربوطه هماهنگی لازم صورت بگیرد تا برای همیشه رفع خطر شود.

شیشه‌فروش گفت: آخرین مورد ترکیدگی لوله آب در اصفهان مربوط به اتوبان آقابابایی در ماه گذشته بود که در پی نشت فاضلاب و نشست زمین، حفره‌ای به ابعاد یک متر مربع و به عمق ۱۲ متر در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید آقابابایی در کلانشهر اصفهان ایجاد و به مسدود شدن این مسیر به مدت حدود ۶۰ ساعت منجر شد.

حسین کارگر مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان نیز روز گذشته علت وقوع حادثه شکستگی لوله آب فضای سبز در خیابان حکیم نظامی را اشکال فرسایش و اتصالات آن اعلام کرده بود اما تلاش چندباره خبرنگار ایرنا برای گفت‌وگو با این مسوول و جویا شدن علل و عوامل تکرار چهار باره ترکیدی لوله آب در این منطقه بی‌نتیجه ماند.

گفتنی است؛ این خط لوله به منظور آب‌رسانی به فضای سبز صفه بوده است که خط لوله آب ۵۰۰ قزلباش در محدوده حکیم نظامی در روز گذشته علاوه بر هدر رفت چند ساعته آب، موجب ترافیک و کندی حرکت خودروها در محور جنوب و شمال شهر اصفهان نیز شده بود.