به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مسافرانی که روز گذشته (دوشنبه، دوم مرداد) به نشانه اعتراض به تاخیر و عدم رعایت آییننامه حقوق مسافر از سوی هواپیمایی آتا، هواپیما را پس از فرود در فرودگاه امام ترک نمیکردند، سرانجام با دخالت کادر فرودگاهی و حضور اورژانس برای سامان دادن به حال مسافران بدحال این پرواز، راضی به ترک هواپیما شدند.
همزمان گزارش تصویری و مکتوب نارضایتی مسافران توسط روابط عمومی فرودگاه امام تهیه و برای بررسی بیشتر به رییس سازمان هواپیمایی کشور تقدیم شد.
اعتراض مسافران بهجز تاخیر پیش آمده، مربوط به عدم پاسخگویی و رعایت حداقلهای آیین نامه حقوق مسافر مثل حضور نماینده پاسخگوی فارسی زبان در ترمینال برای پروازهای خارجی، دادن آب و تکریم مسافران بود.
مسوولان فرودگاه امام نیز به دلیل عدم همکاری این ایرلاین با بدنه فرودگاهی و برقراری پروازهای بدونکسب مجوز، گلایه خود را به سازمان هواپیمایی منتقل کردند.
بر همین اساس در جلسهای که در روز گذشته در محل فرودگاه امام با حضور «محمد محمدیبخش» رییس سازمان هواپیمایی برگزار شد، موضوع تخلفات آیین نامهای این شرکت هواپیمایی در تکریم مسافر و همچنین عدم هماهنگی با فرودگاه بررسی شد؛ زیرا علاوه بر تاخیر پرواز استانبول به تهران در روز گذشته، این شرکت هواپیمایی بدون کسب مجوز پرواز از فرودگاه، مسافران پرواز نجف را راهی فرودگاه کرده بود.
رییس سازمان هواپیمایی نیز دیروز در گفتو گو با ایرنا تاکید کرد که آسایش و رفاه مسافران اهمیت دارد و متناسب با اتفاقات رخ داده و پس از بررسی شرایط برخورد خواهیم کردیم و هم موضوع لغو مجوزها را مدنظر داریم.
هواپیمایی آتا البته بدون اشاره به چرایی تعهد خارج از توان خود در برقراری پروازهای برنامهای و کمبود هواپیمای پشتیبان، در جوابیه ای که برای ایرنا ارسال کرده است علت تاخیر پرواز روز گذشته را بروز نقص فنی و همچنین زمانبر بودن تامین و ارسال قطعه مورد نیاز از ایران به ترکیه اعلام کرده و با وجود انتشار تصاویر مربوط به نارضایتی و بدحالی مسافران که در آن اعلام میشود حتی از ارائه آب هم خودداری شده، خود را مجری آیین نامه حقوق مسافر، یک ایرلاین بدون ثبت شکایت از سوی مردم، بدون تاخیر و همراه با تکریم مسافر معرفی کرده است.