«صادق عزیزی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: طبق آمارهای موجود بیشترین آسیبهای وارده به راکبان موتورسیکلت هنگام تصادفات در ناحیه سر است که گذاشتن کلاه ایمنی تأثیر زیادی در کاهش مصدومیت ناشی از تصادفات را دارد که در همین راستا، از ابتدای سالجاری با برگزاری کلاس آموزشی و اهدا کلاه ایمنی به راکبین موتورسیکلت در شهرستانهای استان کرمانشاه انجام شده است.
وی گفت: اولویت برگزاری کلاسهای آموزشی و اهدا کلاه ایمنی در روستاهایی بود که بیشترین آسیبدیدگی موتورسیکلت سواران و تردد وسایل نقلیه را داشته و در مناطق پرخطر قرار دارند اجرا شده است.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای کرمانشاه در ادامه به برگزاری دورههای آموزشی در روستاها اشاره کرد و افزود: با توجه به ضرورت آشنایی راکبین موتورسیکلت با مقررات بهرهمندی از این وسیله نقلیه، ضمن هماهنگی با بخشداریها و حضور کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک، پلیس راه و فوریتهای پزشکی اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با رویکرد کاهش تصادفات جاده ای انجام میشود.
وی عنوان کرد: راکبان موتور سیکلت روستایی به دلیل نوع فعالیت در مسیرهای دسترسی به باغات، مزارع کشاورزی و تردد در طول شب با نصب بیش از هزار برچسب شبرنگ به آشکارسازی این وسیله نقلیه در طول شب اقدام شده است.
عزیزی رییس در پایان اظهار کرد: میزان آموزش انجام شده به راکبان موتورسیکلت در هر مرحله ۵۲۱ نفر ساعت و میزان آموزش راکبان ادوات کشاورزی ۱۷۴ نفر ساعت بوده است.
به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.
استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.
همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.