تهران – ایرنا – رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه پوتین گفت که بحران سیاسی و اقتصادی موجود در جهان ساخته و پرداخته آمریکا و غرب است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) بشار اسد روز سه شنبه در دیدار«الکساندر لاورنتیو» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه افزود: آن ها این بحران را به منظور بی ثباتی در جهان و کاهش جایگاه روسیه و حضور بین المللی آن بوجود آوردند.

وی اضافه کرد: آمریکا و غرب، اوکراین را به عنوان ابزاری برای این هدف خود بکار گرفتند ولی آثار اجتماعی، اقتصادی و معیشتی این بحران در کشورهای آن ها عمیق تر شد.

اسد تصریح کرد: پافشاری روسیه بر مواضع خود در قبال آمریکا و غرب، نوید دهنده تولد جهانی چند قطبی است و این همان چیزی است که همه ملت ها و دولت های پایبند به قوانین بین المللی که از استقلال و حاکمیت ملی و منافع خود دفاع می کنند، خواستار آن هستند.

لاورنتیو نیز بر ادامه حمایت های روسیه از سوریه به منظور افزایش امنیت ملت سوریه و ثبات این کشور و همکاری دو کشور برای بازگشت مناسب آوارگان سوری تاکید کرد.

وی گفت: روسیه و سوریه به بعد انسانی پرونده آوارگان سوری اهمیت می دهند و با تلاش ها برای سیاسی کردن این پرونده به شدت مخالفند.

در این دیدار، دو طرف موضوع خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه و موضوع ارائه کمک های انسانی به سوری هایی که در مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی زندگی می کنند بررسی کردند.