تهران - ایرنا - سرمربی تیم تیراندازی باکمان دانشجویان ایران سطح یونیورسیاد را در سطح پیکارهای جهانی دانست و گفت: به دنبال کسب مدالی خوشرنگ‌تر و بهتر از دوره قبل هستیم.

به گزارش ایرنا، تیم تیراندازی باکمان دانشجویان کشورمان در ۲ بخش کامپوند و ریکرو یکشنبه شب اول مردادماه به عنوان نخستین گروه از کاروان دانشجویان، تهران را به مقصد چین ترک کرد.

این تیم به عنوان نخستین تیم کشورمان در دهکده سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان مستقر شد.

مجید قیدی سرمربی تیم تیراندازی باکمان دانشجویان کشورمان در خصوص وضعیت این تیم گفت: تقریبا ۹ ماه اردوی مداوم و در ماه‌های آخر هم هر روز تمرین داشتیم.

وی افزود: تقریبا ۸۰ درصد ترکیب تیم دانشجویان را نفراتی تشکیل می‌دهند که در ترکیب تیم ملی هم حاضر هستند. با این شرایط حضور در مسابقات سطح بالایی چون یونیورسیاد قبل از بازی‌های آسیایی شانس بسیار خوبی برای ما برای بالابردن سطح آمادگی کمانداران محسوب می‌شود.

سرمربی تیم تیراندازی باکمان کشورمان خاطرنشان کرد: سطح رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان بسیار بالا است به طوری که کماندار کره‌ای در دوره قبل این بازیها توانست رکورد آسیا را بهبود ببخشد و هنوز بعد از چند سال این رکورد در آسیا شکسته نشده است و حتی می‌توان گفت این رکورد بسیار بالا است و کمانداران آسیایی به این سطح رکوردی نمی‌رسند. با این شرایط سطح این رقابت ها پایین نیست و نباید رقبا را دست کم بگیریم.

قیدی در مورد رقبای اصلی کمانداران نیز گفت: تیراندازان آمریکا، هند، کره‌جنوبی و هلند از رقبای اصلی ما در این رویداد هستند. ما در دوره قبل در بخش کامپوند مدال نقره گرفتیم و این بار هم شانس کمانداران ما در این بخش برای کسب مدال بیشتر از ریکرو است. امیدواریم بتوانیم در این مسابقات مدال خوش رنگی بگیریم و به دنبال کسب رنگ مدالی بهتر از دوره قبل هستیم و شاید با شرایط خوب تیم فعلی بتوانیم این رنگ مدال را بهتر کنیم.