اراک- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: برگزاری رزمایش زلزله ۶ و هشت دهم ریشتری در سد الغدیر ساوه هدفگذاری شد.

به گزارش ایرنا، امید محترمی روز چهارشنبه در نشست رزمایش زلزله در سد الغدیر ساوه‌ افزود: این رزمایش با مشارکت دستگاه اجرایی شهرستان‌های ساوه، تفرش و زرندیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رزمایش با حضور ۹۰۰ نفر از امدادگران استان مرکزی و با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها، نقاط قوت، رفع نقاط ضعف و افزایش هم افزایی بین دستگاه‌های مسئول برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این رزمایش سرعت در رسیدن به محل مانور مهم نیست بلکه حفظ جان امدادگران باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.

محترمی یاد آور شد: رزمایش سیلاب در شهرستان‌های شازند و اراک با حضور ۲۰۰ گروه و ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر امدادگر در شهرستان شازند برگزار شد.

وی ادامه داد: در رزمایش سیلاب شهرستان شازند نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های مسئول جمع آوری شد و رفع نقاط ضعف در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: اسکان اضطراری از جمله برنامه هایی است که در رزمایش زلزله سد الغدیر ساوه اجرایی می شود و سرویس بهداشتی توسط شهرداری‌ها باید در این منطقه قرار داده شود.

محترمی افزود: ۷۰ تا ۸۰ دستگاه پمپ در این منطقه پیش بینی شده که توسط دستگاه‌ها و شهرداری‌ها در منطقه عملیاتی شود.

وی ادامه داد: در مانور زلزله شهرستان ساوه تمامی دستگاه‌ها خود اتکا بوده و دستگاه‌ها باید زمینه ۲۰ روز اسکان خود در منطقه را فراهم کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با تاکید بر حضور بیمه‌ها در این منطقه و انجام اقدامات در صحنه گفت: در حوزه بهداشت و درمان از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی ساوه و زرندیه استفاده می شود و دانشگاه علوم پزشکی اراک وظیفه ارزیابی این ۲ شهرستان را برعهده دارند.

محترمی اظهار کرد: شهرداری ها باید زمینه استقرار پرژکتور و برج نوری را در محل فراهم کرده و اداره کل غله استان مرکزی باید پخت نان را در محل انجام دهند.

وی ادامه داد: حضور مدیران کل در این رزمایش الزامی بوده و عدم حضور مدیران در مانور در امتیازها تاثیرگذار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی خاطر نشان کرد: این مانور با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار و از ظرفیت استان‌های قم و همدان نیر استفاده می شود.

محترمی با یاد آوری ارسال ۱۰ میلیون پیامک به ۲ و سه میلیون سیم کارت در هنگام آلودگی هوای شهرستان اراک خاطر نشان کرد: ارسال پیامک در رزمایش زلزله ساوه از جمله برنامه‌های این مانور است.

وی حفاظت از جان مردم را از دیگر اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد و گفت: دستگاه‌هایی که در این رزمایش ضعیف عمل کنند با مدیران آنها برخورد می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی خاطر نشان کرد: نیاز است جمعیت هلال احمر استان بهترین چادرهای موجود خود را در منطقه مستقر کند.

محترمی گفت: دستگاه‌های اجرایی وظیفه تامین چادر خود را در این رزمایش برعهده داشته و نیاز است جمعیت هلال احمر استان مرکزی از ارایه چادر به سایر دستگاه‌ها خودداری کند.

وی ادامه داد: رزمایش زلزله در شهرستان ساوه مقرر بود روز یکشنبه آتی برگزار شود که به دلیل آلودگی هوا سه تا چهار روز به تعویق افتاده و زمان برگزاری هفته آینده اعلام می‌شود.

رزمایش زلزله سد الغدیر شهرستان ساوه با حضور ۹۰۰ نفر از امدادگران استان مرکزی برگزار می‌شود.