ایلام - ایرنا - مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: ۱۵ هزار سند از حضور روحانیون مبارز استان در دوران جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی و دفاع از حرم گردآوری شده است.

حجت الاسلام تاج الدین محمدی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۰۰ ساعت فایل صوتی و ۲۵ ساعت مصاحبه از روحانیون مبارز و ایثارگر استان ایلام گردآوری شده و این روند کماکان ادامه دارد.

وی به چاپ و انتشار ۱۲ عنوان کتاب در مورد طلاب و روحانیون ایثارگر استان اشاره کرد و افزود: سال جاری رونمایی از پنج عنوان کتاب با موضوع روحانیون ایثارگر و مبارز استان انجام می گیرد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام ادامه داد: همچنین امسال ۲ عنوان کتاب در مورد روحانیون آزاده منتشر شده است و کتاب سوم در این مورد نیز تا پایان سال چاپ می شود.

محمدی به برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در نیمه دوم سال اشاره کرد و یادآور شد: در تمام شهرستان های ایلام نیز برگزاری یادواره ها صورت می گیرد.

وی به تشکیل معاونت مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: انتشار، پژوهش و معرفی نقش روحانیت به صورت تخصصی دفاع مقدس، مدافعان حرم و انقلاب اسلامی در قالب این معاونت انجام می شود.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام با بیان اینکه روحانیون مظلوم ترین قشر گمنام جامعه هستند که همواره مورد هجمه واقع می شوند، یادآوری کرد: باید ارزش های ایثارگری و جایگاه شهدای روحانی در بستر فضای مجازی انتشار یابد و عموم مردم با قشر شهدای روحانی بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: صاحب رسانه باید نسبت به معرفی شهدا و ایثارگران قشر روحانی که نقشی انکار ناپذیر در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی داشتند، بیشتر و جدی تر ورود کنند.

وی افزود: دشمن به شدت در حال تخریب روحانیت و جایگاه آن در اجتماع است؛ اما این قشر همچنان ارزش خود را در بین عامه مردم حفظ کرده اند و در آوردگاه های حساسی چون سیل، زلزله، جنگ، کرونا، اربعین، فعالیت های جهادی و دیگر صحنه های حساس حضوری پررنگ و موثر داشته اند.

به گزارش ایرنا، ایلام در دوران دفاع مقدس ۱۲ شهید طلبه را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که به نسبت جمعیت قشر روحانی در دهه ۶۰ بیشترین شهید روحانی کشور متعلق به استان ایلام است.

همچنین استان ایلام یک طلبه شهید مدافع حرم را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد.

ایلام بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده دارد که نسبت به جمعت ۲۵۰ هزار نفری استان در دوران دفاع مقدس، بیشترین تعداد ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

مناطق مختلف استان ایلام در طول دوران جنگ تحمیلی افزون بر ۳۰۰ بار مورد حمله بمباران هوایی هواپیمای رژیم بعث قرار گرفت.