گچساران - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باشت گفت: ۲۰ درصد راههای روستایی این شهرستان معادل ۷۰ کیلومتر خاکی و دارای شرایط نامناسب است.

کریم بازرگان روز چهار شنبه در حاشیه بازدید از راه روستایی کمربندی چاه تلخ و روستاهای آنتنی در باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون ۲۹۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰ روستا در مناطق مختلف این شهرستان از جمله حوزه پیچاب، هزیم میانه، دیمکوه شوش ، چشمه دره، مهدی آباد، ملی تم، سلطان آباد و ... فاقد راه آسفالته است.

بازرگان اظهار کرد: بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان هم اکنون در قالب ۱۱ طرح عمرانی در دست اجراست.

وی ابراز کرد: این طرح ها در دست اجرا شامل بهسازی و آسفالت راههای روستایی پیچاب سرآستانه و پیچاب مرکزی ، مله برفی، جاده لار ، شاه بهرام، ده بزرگ هزیم میانه، پیچاب ،اشکفت شاه، شهرک خیزان، پشت کوه ،بوسنگان، بیدک و ... است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باشت گفت: هم اکنون عملیات اجرای بهسازی و آسفالت جاده پل بریم چاه تلخ و روستاهای آنتنی (کمربندی چاه تلخ-دره چاه بیدک-چهار راه گشین-گلزار شهدای چالموره-پاتاوه و تلخاب میر علی بخش ) با اعتباری بیش از ۲۳۰ میلیارد در دست اجراست.

بازرگان تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۷ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: که با بهره برداری از این طرح هشت کیلومتر از جاده های روستایی آسفالت خواهد شد.

وی ابراز کرد: هم اکنون پنج دستگاه ماشین‌آلات سنگین از جمله گریدر، غلطک، آبپاش و بیل مکانیکی در این طرح عمرانی فعالیت دارند.

یکهزار و ۷۷۶ میلیارد ریال طرح عمرانی در زمینه آسفالت، بهسازی و ایمن سازی راه های روستایی مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

۵۲درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستاها زندگی می کنند.