شهرکرد-ایرنا-مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت تهیه و تدوین استاندارد رشته‌های جدید و متناسب با ظرفیت‌های بومی استان گفت:۲۰ استاندارد بافت در استان تهیه و تدوین شد.

علیرضا کریمزاده روز شنبه ‌ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امسال در حال تدوین سند حرفه‌ای بافت در استان هستیم، افزود: تهیه و تدوین این سند و استانداردهای این بخش با همکاری مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و کارشناسان شرکت نساجی حجاب شهرکرد در حال تدوین است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای سند حرفه‌ای برای پوشاک با قلاب نیز ۱۲ استاندارد، بافت بامیل ۱۰ حرفه و پارچه‌بافی ۹ استاندارد تدوین خواهد شد که تاکنون در پوشاک با قلاب ۱۰ استاندارد تهیه شده که همزمان با هفته ملی مهارت رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سند حرفه‌ای بافت برای استان تا آخر شهریور امسال تکمیل و رونمایی خواهد شد.

کریمزاده اظهار داشت: برای تدوین سند حرفه‌ای بافت چند حرفه مانند چغابافی که مختص استان است و مربی آن نیز وجود دارد، استاندارد توسط مربیان آماده شده و در مابقی حوزه‌ها نیز با همکاری کارشناسان کارخانه حجاب اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزشی در فنی و حرفه‌ای کشور تهیه و تدوین و در سایت آموزش فنی و حرفه‌ای بارگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، فرش چهارمحال و بختیاری مطابق با معاهده بین‌المللی لیبسون که جمهوری اسلامی ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۰ به آن ملحق شد، به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید و در سال ۹۶ نیز لوح ثبت جهانی فرش بختیاری با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران در شهرکرد رونمایی شد.