اسلام‌آباد - ایرنا - وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به بی حرمتی به قرآن کریم و همچنین پرچم پاکستان در کپنهاگ کاردار دانمارک را احضار و تحرکات ضداسلامی در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، ممتاز زهرا امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد اعلام کرد دولت پاکستان اعتراض شدید خود به هتاکی جدید علیه مقدسات اسلامی در دانمارک را به دولت این کشور ابلاغ کرد.

وی افزود ‌که کاردار سفارت دانمارک به وزارت خارجه احضار و مراتب خشم و اعتراض مردم و دولت پاکستان درپی اهانت به قرآن کریم و پرچم این کشور در کپنهاگ به وی اعلام شد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به دولت دانمارک گفت که این کشور موظف به جلوگیری از اقدامات افراطی علیه اسلام، ترویج مسلمان ستیزی و نفرت پراکنی مذهبی است.

وی اظهار داشت که دولت‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی باید یکصدا نفرت پراکنی به ویژه روند اسلام هراسی را محکوم و اقدام مشترکی را برای جلوگیری از این قبیل اقدامات موهن و تحریک آمیز انجام دهند.

ممتاز زهرا اظهار داشت که وزیر امور خارجه پاکستان روزهای اخیر با همتایان خود از کشورهای مختلف از جمله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین دبیرکل سازمان ملل پیرامون پیامدهای خطرناک ترویج اسلام هراسی گفت‌وگو و تاکید کرد که جامعه جهانی باید نقش خود را برای مقابله با این پدیده شوم ایفا کند.

سه‌شنبه گذشته ۵ نفر در کپنهاگ قرآن کریم را آتش زدند که سومین حادثه مشابه در این کشور اروپایی در کمتر از یک هفته است.

این اقدام هتاکانه در کپنهاگ توسط گروهی به نام «میهن پرستان دانمارکی» در حالی صورت گرفت که روز گذشته نیز ۲ نفر دست به چنین کار شنیعی زده بودند و هفته گذشته نیز روبروی سفارت عراق در پایتخت دانمارک چنین اقدام مشابهی انجام شده بود. سوزاندن قرآن کریم طی یک ماه گذشته در سوئد نیز ۲ بار اتفاق افتاده است.