ایلام - ایرنا - نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس با اشاره به مشکلات پتروشیمی دهلران، گفت: رفع مشکلات پتروشیمی دهلران و تسریع در اجرای این پروژه بزرگ صنعتی دغدغه مشترک مسئولان استان ایلام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد علیزاده روز پنجشنبه در دیدار مشترک حجت الاسلام «اله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، حجت الاسلام «سعیدی گلپایگانی» نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، امام جمعه دهلران و فرماندار ویژه دهلران گزارشی از اقدامات و پیگیری های انجام شده برای رفع مشکلات پتروشیمی دهلران ارائه کرد.

وی بیان کرد: اقدامات مناسب در آینده نزدیک نیز برای رفع مشکلات ارزی و ریالی به عمل آید.

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران هم خواستار رفع مشکلات پتروشیمی از طریق بانک مرکزی و صندوق بازنشستگی شد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار مسئولان بر پیگیری همه جانبه برای رفع مشکلات پتروشیمی دهلران و بر ضرورت رفع مشکلات مالی و تجهیزات آن و رفع دغدغه کارگران و پیمانکاران خورد پروژه تاکید کردند.

در این نشست مطالبه مردم دهلران برای حضور رئیس جمهور در دور دوم سفر به استان به این شهرستان نیز مطرح شد.

از هفته های گذشته فعالیت پتروشیمی دهلران به دلایل مختلف متوقف شده و بخشی از نیروهای بومی بیکار شده اند.

پتروشیمی دهلران یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نفت و گاز در شهرستان دهلران است که پس از بهره‌برداری نهایی سالانه بیش از ۶۵۰ هزار تن اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز تولید و نفت سنگین به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد کرد.

خوراک این مجتمع پتروشیمی از پالایشگاه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ واقع در چشمه‌خوش تأمین و با خط لوله‌ای به طول ۵۸ کیلومتر به محل آن منتقل می‌شود.